Betiltották a Varga gyógygomba kozmetikumok reklámozását
2021. május 17. A nemzeti versenyhatóság (GVH) véglegesen megtiltotta a Vargapeptide családba tartozó kozmetikumok jogellenes reklámozását. A forgalmazóra a maximálisan kiszabható legmagasabb bírságot szabták ki. A termékekről – többek között – koronavírus elleni hatásosságot állítottak.A nemzeti versenyhatóság tavaly indított eljárást a Max-Immun Kft.-vel szemben az általa forgalomba hozott, úgynevezett proinzulin C-peptidet tartalmazó kozmetikumok kereskedelmi kommunikációi miatt. A hirdetések azt sugallták, hogy a termékek alkalmasak számos betegség és rendellenesség – így különböző rákbetegségek, az autizmus, a cukorbetegség, valamint a COVID-19 – gyógyítására. A vizsgálat során a GVH halaszthatatlan beavatkozást tartott szükségesnek, ezért a fogyasztói károk megelőzése érdekében múlt nyáron ideiglenesen eltiltotta a céget a termékek reklámozásától.
A most lezárult eljárás – amelyben a GVH nem a terméket vagy annak hatóanyagát, hanem az azok vonatkozásban tett állításokat vizsgálta – feltárta: a hirdetések megalapozatlanul, a fogyasztókat megtévesztve alkalmaztak az egészségre vonatkozó állításokat, egyúttal megsértve a kozmetikai termékekre vonatkozó európai közösségi szabályozást is. A magyar versenyhatóság ezért döntésében véglegesen megtiltotta a Proinzulin C-peptidet tartalmazó bőrápoló spray termékek, vagy bármely más név alatt a C-peptid/peptid termékek további jogellenes reklámozását, és a törvény alapján kiszabható maximális, 117,8 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot rótta ki a vállalkozásra.
A hatóság döntése figyelembe vette egyebek mellett, hogy az érintett fogyasztói kör sérülékeny, így különösen fogékony az egészségi állapot javulásának ígéretére. A bírság összegét növelte az a körülmény is, hogy cég a jogsértést az OGYÉI nyilvános figyelmeztetése, a termékcsalád honlapjainak gyógyszerészeti hatósági letiltása, illetve a GVH ideiglenes intézkedése ellenére is folytatta. A GVH eljáró versenytanácsa további súlyosító körülményként értékelte, hogy az elmúlt 10 évben a Max-Immun Kft.-vel szemben immár harmadik, azonos típusú jogsértését állapította meg.
A GVH döntött a már megjelent, jogellenes kereskedelmi kommunikáció törléséről is. Amennyiben a Max-Immun Kft. nem tenne eleget ennek a versenyhatóság tiltásának, úgy a GVH eljáró versenytanácsa rendelkezett arról is, hogy a jogellenes hirdetéseket az azokat megjelenítő vállalkozások (Facebook, Vimeo, Mediaworks, YouTube) töröljék felületeikről.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: koronavírus, járvány, reklám, GVH, kozmetikum, gyógygomba
Kapcsolódó anyagok
- 2022.06.23 - Vége a türelemnek, keményebben lép fel a GVH a gyógygomba ellen
- 2021.09.29 - Kamu volt a maszkok árengedménye, 85 milliós bírság lett a vége
- 2021.08.16 - A százmilliós mellé újabb bírságot kapott az állateledel bolt
- 2021.08.05 - Újra támad a betiltott fogfehérítő
- 2021.06.16 - Vizet adtak el fertőtlenítőként
- 2021.06.08 - Nekiment a GVH a Google-nak
- 2021.05.26 - 350 milliós bírságot kapott a gyerekeket átverő cég
- 2021.05.20 - Megtéveszthette ügyfeleit a Fizetési Pont
- 2021.05.12 - Milliárdos összeget ad vissza vevőinek az eMAG
- 2021.05.11 - Harc a vírus vámszedői ellen
- 2021.04.20 - Üdülési joga van? Most tényleg van remény!
- 2021.02.13 - Megtévesztő volt a fogászati szolgáltató reklámja?
- 2021.02.09 - Negyvenmilliós bírságot kapott az Airbnb a Versenyhivataltól
- 2021.02.02 - Megtiltotta a GVH a BrightWhite fogfehérítő reklámozását
További kapcsolódó anyagok