SIGNAL IDUNA: új névvel januártól

Berobbant az etikus életbiztosítás

Csata Dénes vezérigazgató-helyettes
2017. április 27. Az etikus életbiztosítások januári bevezetése már az első negyedévben látványos felfutást hozott a unit-linked biztosítások értékesítésében a januártól Signal Iduna néven működő biztosítónál. A piacon tizenegyedik legnagyobb díjbevételű társaság minőségi szolgáltatással és kárrendezéssel szeretne kitűnni.

Az etikus életbiztosítások bevezetése nagy kihívás elé állította tavaly a biztosítókat. A Signal Iduna Biztosító januártól négy új életbiztosítással rukkolt elő, ami teljesen egyedi a piacon. A jelek szerint jól eltaláltuk az ügyféligényeket, hiszen sikerült megtöbbszörözni az üzletkötéseket – mondta portálunknak Csata Dénes vezérigazgató-helyettes.

A termék rugalmas választási lehetőséget kínál az ügyfeleknek, mert egy terméken belül választhatnak nyugdíjterméket is, megtakarítást is, attól függően, hogy mire van szükségük. Idén márciusban 500 millió forint díjbevétel folyt be unit-linked biztosításra, ami több mint 2,5-szerese a tavalyi átlagnak. Az első negyedévben összesen 18 százalékkal nőtt a díjbevétel a tavalyi év azonos időszakához képest. A biztosítónak már a tavalyi éve is sikeresen alakult. Míg a MABISZ adatai szerint a folyamatos díjas biztosítások díjbevétele 5,8 százalékkal bővült, a Signal Iduna 12,3 százalékos emelkedést ért el. Így a biztosító teljes díjbevétele 2016-ban 20,6 milliárd forint lett. Ezzel a tizenegyedik legnagyobb díjbevételű biztosító a piacon a Signal Iduna, a piaci részesedése pedig 2,3 százalék. A tavalyi évet 370 millió forintos adózott eredménnyel zárta a biztosító– hangsúlyozta Csata Dénes.                                                                                                                                              

Az Életbiztosítás rovatot a SIGNAL IDUNA Biztosító támogatja: 


A nyugdíj a sláger

Csata Dénes úgy látja, hogy idén 15 százalékkal bővülhet a biztosító díjbevétele, az adózott eredmény pedig a tavalyihoz hasonló mértékű lesz. Ugyanakkor jövőre már 400 millió forint feletti nyereséget vár el a tulajdonos.
Idén az életbiztosítás, ezen belül a nyugdíjbiztosítás lesz a fő slágertermék. A reálbérek ugyanis emelkednek, így a lakosságnál marad befektethető pénz, aminek egy részét életbiztosításokba (kizárólag unit-linked biztosításokba) teszik majd az emberekek, a legnagyobb részét pedig az adókedvezményt nyújtó nyugdíjbiztosításokba.

A Signal Iduna az alapkezelést független, profi alapkezelőkre bízza. A befektetett vagyont a Concorde, a Pioneer és a Raiffeisen Alapkezelő kezeli. Így a hazai és a közép-kelet európai piacot jól ismerő, tisztán magyar tulajdonú alapkezelő (a Concorde), és a nemzetközi piacokon jártas alapkezelő (a Pioneer) is van a vagyonkezelők között. Az értékesítésben pedig a saját hálózat mellett fő partner az OVB, akik a jobbmódú, budapesti, fiatalabb generációt tudják megszólítani – hangsúlyozta Csata Dénes.

A lakásbiztosítás az új „kötelező”?

A nem-életbiztosítási ágon belül a Signal Iduna esetében egyértelműen a vidék dominál. Alacsonyabb díjakkal, viszont a budapestinél alacsonyabb kárhányaddal is lehet számolni. A kötelező felelősségbiztosítás (kgfb) esetében tavaly 10 százalékkal nőtt a biztosító állománya, ami főként a vidéki üzletszerzésnek köszönhető. Ugyanakkor – mondta el a vezérigazgató-helyettes – a casco üzletkötések már Budapestre és környékére koncentrálódnak. Vagyonbiztosításban is elsősorban vidéken tud erősíteni a biztosító, mind a lakossági lakásbiztosításokban, mind a vállalkozói vagyonbiztosításban.

Vidéken a fő partnereik a takarékszövetkezetek, éppen ezért a biztosító pozitív várkozással tekint a takarékszövetkezeti átalakításokra. A nem-életbiztosítási termékekben az alkuszok és a saját hálózat játszik még fontos szerepet. Azonban míg a gépjármű biztosításoknál a piac bővülése (növekvő autóeladások) segítik a növekedést, addig a lakásbiztosításoknál ugyanazt a díjcsökkenési tendenciát lehetett látni az elmúlt években, mint amit korábban a kgfb-piacán. A kgfb esetében már 2-2,5 éve megállt az áresés, és emelkednek a díjak, a lakásbiztosításnál azonban még csak most állt meg a díjcsökkenés – modta Csata Dénes. Hozzátette: a magyar ügyfél rendkívül árérzékeny, sokszor az ár dönt. De itt is elindult a piaci koncentráció, és néhány rendkívül alacsony díjjal operáló biztosító kiesett a versenyből.

Digitalizáció és minőségi szolgáltatás


Az alkuszokért is kemény verseny folyik a biztosítók között. Nyilván a termék és a fizetett jutalék játszik döntő szerepet, de fontos az is, hogyan lehet megszólítani őket, milyen egyéb kedvezményeket, szolgáltatást tud a biztosító nyújtani. Éppen ezért nagyon fontos a digitalizáció. Megpróbálja a biztosító elektronikus útra terelni a kötéseket, megfelelő felületen kiszolgálni a brókereket. Fejlesztik a  Signal Partnerportált, teljesen megújítják, és ezzel rukkolnak elő majd ősszel – mondta az Azénpénzem.hu-nak a vezérigazgató-helyettes. Így például, ha lakásbiztosítást köt valaki, akkor a hitelfedezeti biztosítást, vagy gépkocsi biztosítás kötésénél a zöld kártyát azonnal ki lehet majd állítani. 

Ugyanakkor nagyon fontos a minőségi szolgáltatás, a minőségi kárrendezés. Erre a Signal Iduna erős hangsúlyt helyez. Az elmúlt 3-4 évben mindig dobogós helyezést ért el az online alkuszcégek által meghirdetett ügyfélmegkérdezések során, ahol a biztosítók szolgáltatásainak minőségét értékelték. A Signal Iduna Biztosító ugyanis a piacon a minőségi ügyfélkiszolgálással, minőségi kárrendezéssel tudja leginkább megkülönböztetni magát – tette hozzá Csata Dénes.
Új névvel

A SIGNAL Biztosító 1993. óta van jelen a magyar piacon. Anyacége, a dortmundi SIGNAL biztosító  1999-ben egyesült a hamburgi IDUNA NOVA csoporttal. Az így létrejött SIGNAL IDUNA konszern Németország 10 legnagyobb pénzügyi konszernje közé tartozik. A magyar leányvállalat 2017. januárjában vette fel a SIGNAL IDUNA nevet. 


Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok