Bankszámlák: közel az igazság pillanata a díjakról

2021. január 18. Január végéig részletes díjkimutatást kell küldeniük a bankoknak lakossági ügyfeleik számlája tavalyi egész évi költségeiről – hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bank (MNB). Ez az első egész éves kimutatás.

Idén először teljes éves díjkimutatást kapnak a bankok lakossági ügyfelei bankszámlájuk tavalyi költségeiről. Tavaly (a jogszabály életbe lépésének időpontja miatt) csak 5 havi költségkimutatást összesítettek a hitelintézetek. (Erről részletesen itt olvashat.)

Az ingyenes kimutatás – jelezte közleményben az MNB – postán vagy elektronikusan érkezik aszerint, hogy az ügyfél milyen kapcsolattartásról állapodott meg hitelintézetével. Ha egy bankszámla fölött többen is rendelkeznek, csak a számlatulajdonos kapja meg. Bemutatja a számlavezetésre kifizetett díjakat, s külön-külön sorokban összegzi a különböző fizetések (például utalások, beszedések), bankkártyás műveletek, folyószámlahitel és egyéb szolgáltatások összesített terheit is. Felsorolja, hogy az ügyfél hány tranzakciót végzett, mennyi volt ezek egységnyi díja, vagy ha voltak ingyenes tranzakciók, akkor hány műveletért kellett ténylegesen fizetni. A kimutatás tartalmazza a kamatbevételt, illetve a folyószámlahitelének kamatköltségét is.

Ha valaki nem elégedett eddigi költségeivel – nyomatékosította a jegybank –, meglévő bankjánál is más, kedvezőbb bankszámlacsomagra válthat át. Ha másik hitelintézet bankszámláját igényelné, lehetőség van egyszerűsített, maximum 13 munkanap alatt lebonyolítható bankváltásra (a bankváltás nehézségeiről itt olvashat). Ilyenkor csak az új bankot kell megbízni, s az intézi az addigi megbízások, a beérkező ismétlődő átutalásaink áthozatalát a régi hitelintézettől. Bár az „egyablakos” bankváltásra már évek óta van mód, a statisztikák szerint még kevesen váltanak így bankszámlát.

Szerző: LG
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok