Újra utazunk, de nem árt az óvatosság

Az utasbiztosítás díjának felét is visszakaphatod

Fotó: Bencze-Kiss Kata
2021. július 7. A koronavírus-járvány harmadik hullámának lecsengésével fokozatosan enyhítenek a különböző országok a beutazási feltételeken, így egyre többen indulnak külföldre nyaralni. Most különösen fontos, hogy legyen utasbiztosításunk. A mobilapplikáción keresztül is megköthető Hello Utazó különleges előnye, hogy kármentes utazás esetén akár a díj felét is visszakaphatjuk.

Még mindig sok a bizonytalanság a külföldi nyaralással kapcsolatban, éppen ezért sokan az utolsó pillanatban döntik el, hogy mikor és merre induljanak útnak. Indulás előtt fontos tájékozódni, hogy a kiválasztott ország éppen milyen feltételekkel várja a nyaralni érkezőket. Most különösen fontos, hogy utazás előtt felkészüljünk a váratlan eseményekre, és utasbiztosítás nélkül senki ne induljon útra. Így baj esetén nemcsak anyagi segítséget kapunk, hanem a nap 24 órájában segítséget is nyújt a magyar nyelvű asszisztencia szolgáltatás, ha orvosi, kórházi ellátás megszervezéséről vagy a műszaki hibás autó szervizeléséről van szó.

A Magyar Posta Biztosító Zrt. három éve útjára indított Hello Utazó utasbiztosítása mindössze 2 perc alatt megköthető, bankkártyával fizethető, és minden további ügyintézés is online végezhető. Így akár az utazás előtti utolsó pillanatban is könnyen megköthető, ráadásul egy mozdulattal meghosszabbítható, ha valaki tovább maradna külföldön. A termékhez készült egy egyedi fejlesztésű mobil applikáció hello2U néven, amely az utazók számára nyújt kényelmi szolgáltatásokat Android és iOS rendszerű mobiltelefonokra. A koronavírus-járvány alatt már hozzászokhattunk, hogy szinte mindent el tudunk intézni a digitális térben, így az indulásnál a fiatalokat, az online felhasználókat és a technikai újdonságok iránt érdeklődőket célzó Hello Utazó felhasználói köre mára már jelentősen kibővült.

– Fontos hangsúlyozni, hogy a Hello Utazó utasbiztosítás Covid-19 betegség esetén is téríti a kórházi kezelés költségét 1millió forintig – mondta Mester Péter, a Hello marketingvezetője az Azénpénzem.hu-nak.

Visszajár a díj fele

– A biztosítás most háromféle kármentességi bónuszt is kínál.  A befizetett díj 50 százalékát a biztosításhoz kapcsolt prepaid bankkártyára, a Hello MasterCard kártyára kérhetik az ügyfelek, de ezt a pénzt az applikációban felsorolt alapítványok egyikének is felajánlhatják jótékony célra. Lehetőség van arra is, hogy a díj 40 százalékát kupon formájában kapják vissza, amit vagy maguk vagy az általuk kiválasztott személy használhat fel a következő Hello Utazó biztosítás megkötésekor – hangsúlyozta a szakember. A kármentességi bónusszal a pénzügyi tudatosságot és az utasbiztosítás népszerűségét szeretné növelni a biztosító.  

A Hello kártya a Hello Utazó utasbiztosításhoz kapcsolt prepaid MasterCard kártya, amely partneri együttműködés keretében tavaly került piacra. Ezt az ügyfelek a biztosítás megkötésekor vagy azt követően a biztosító partnerétől teljesen online igényelhetik. A kártya az első két évben havidíjmentes, a Posta Biztosító átvállalja az aktiválás és a kártya fenntartásának díját. A kártya úgy működik, mint bármely MasterCard típusú bankkártya: saját bankszámlaszám tartozik hozzá, így feltölthető utalással vagy másik bankkártyáról is. Belföldön és külföldön egyaránt használható, paypassos fizetéssel is.

Repülős kiegészítő

A repülőn utazók számára lehetőség van repülős kiegészítő biztosítást is kötni, mindössze 390 forintért. A tapasztalatok szerint heteket, de akár éveket is várhatnak az utazók jogos kártérítésükre a légitársaságoktól, ha egyáltalán hajlandó a végén a társaság fizetni. A repülős kiegészítő biztosításnak köszönhetően jogos kárigény esetén, a szükséges dokumentumok beérkezése után 15 munkanapon belül a biztosítottaknak járó kompenzációt jutalék levonása nélkül fizeti ki a biztosító.  

A kiegészítő biztosítás az európai uniós jogszabálynak megfelelően akkor térít, ha európai országból induló vagy ide érkező utas járata több mint 3 órát késik, törölték, vagy az utazót érvényes beszállókártyával nem engedték felszállni a gépre. A fenti esetek bármelyikében a kártérítés összege 250 euró minden 1500 km-nél rövidebb, 400 euró minden 1500-3500 km közötti és 600 euró minden 3500 km-nél hosszabb repülőútra. Ha alternatív járatot ajánlanak fel az utazónak, és az 1500 km-nél rövidebb út esetén legfeljebb 2 órával, a többinél pedig legfeljebb 3 órával érkezik később az eredeti időpontnál, akkor a kártérítés fele jár.

Sokoldalú app

A Hello Utazó applikációval nemcsak a biztosítást köthetjük meg 10 százalék kedvezménnyel, de a káreseményt is kényelmesen bejelenthetjük, akár videóval kiegészítve. A biztosító poggyászkár esetén legfeljebb 50 ezer forintot fizet tárgyanként (összesen 500 ezer forintot). De ha ezeket a tárgyakat – jellemzően a kütyüket - már indulás előtt lefotózzuk, akkor dupla fedezet jár, vagyis a biztosító már legfeljebb 100 ezer forintot fizet rájuk. A fotó jó szolgálatot tesz akkor is, ha valaki sportbiztosítást köt. Ha ugyanis szerződéskötéskor az ügyfél lefotózza és elküldi a sporteszközről a képet, akkor a biztosító a poggyászkár 500 ezer forintos limitjén felül további, legfeljebb 200 ezer forintot fizet kártérítésként a balesetben sérült sporteszközökre.

Az applikációban az egészségügyi adatainkat is elmenthetjük, és nagy segítség lehet a különféle típusú utazásokra összeállított utazó lista (checklist), amelyet a szokásainknak megfelelően mi magunk is bővíthetünk.

Hello család


A Hello Utazó a Posta Biztosító „Hello” márkanév alatt elérhető szolgáltatásainak tagja. A termékcsaláddal a biztosító az aktív életet élő és a digitális innovációk felé nyitott ügyfelek részére kínál nem csak biztosítási szolgáltatásokat – mondta Mester Péter. A bringások a Hello Bringás appban találják meg a számukra ideális digitális szolgáltatásokat.

Néhány hónapja pedig ú
j és használt okostelefonra egyaránt megköthető készülékbiztosítással rukkolt elő a Hello, a Simple applikációval együttműködve. A Hello Készülékbiztosítás, a választott csomagtól függően, igény szerint töréskárra és lopáskárra is kiterjedhet. A biztosítás megkötése teljesen online zajlik, a telefon állapotának felméréséhez nem szükséges a készüléket sehol sem személyesen bemutatni vagy ellenőriztetni. Éves, negyedéves és havi díjfizetés is választható. A sérült készüléket futár hozza-viszi, egyetlen lépést sem kell tennünk ahhoz, hogy telefonunkat biztonságban tudhassuk, és ha szükséges megjavíttassuk.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok