Az E.ON már a bejelentés előtt látná az áramszünetet

2018. július 17. Olyan új rendszert helyezett üzembe az E.ON – tudatta a társaság –, amely lehetővé teszi majd, hogy a szolgáltató hamarabb értesüljön a problémáról, mint ahogy az ügyfél telefonon jelezné, hogy nincs nála áram.

Az E.ON már közel 20 éve működtet számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott 24 órás üzemirányító szolgálatot a nagy- és középfeszültségű hálózaton és transzformátor állomásokban bekövetkező események azonnali kezelésére. Mostantól ez teljessé válik a kisfeszültségű hálózatot felügyelő rendszerrel. Mint hangsúlyozzák: hasonló sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még.

Az E.ON új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerével a folyamatok a hiba észlelésétől az elektronikus naplózáson és nyilvántartáson át egészen a lezárult, megoldott eseményekig lesznek nyomon követhetők és visszakereshetők, azaz a teljes üzemirányítási folyamat sokkal átláthatóbbá válik.

A most bevezetett rendszerrel a vállalat sokkal pontosabban, területre és utcára lebontva tudja majd azonosítani a hálózati hibák helyszínét. Ezeket mind földrajzi, mind villamos hálózati térképekhez rendelten megjeleníti. A hibaesemény bekövetkezéséről és az elhárítás státuszáról később automatikus tájékoztatást kaphatnak az ügyfelek.

A vállalat azt tervezi, hogy a jövőben olyan szenzorok jeleit integrálja a kisfeszültségű rendszerbe, amelyek tájékoztatják az E.ON munkatársait, ha egy adott ponton eltűnik a hálózati feszültség. Ezzel lehetővé válik, hogy a társaság hamarabb értesüljön a problémáról, mint ahogy az ügyfél telefonon jelezné, hogy nincs nála áramszolgáltatás.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok