Autója van, de pénze nincs? Volt megoldás, míg le nem csapott az MNB
Így hirdetik (többek között) magukat
A jegybank bejelentette, hogy előzetes bejelentés nélküli helyszíni ellenőrzést is magába foglaló piacfelügyeleti eljárást folytat a budapesti székhelyű Car Service Partner Kft. és a prágai székhelyű Car Service Partner s.r.o. tevékenységének áttekintésére. A cél annak megállapítása, hogy a társaságok végeznek-e üzletszerűen – a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvény (Hpt.) szerint jegybanki engedélyhez kötött – hitel és pénzkölcsön nyújtása pénzügyi szolgáltatási tevékenységet.
A most közzétett végzés – hangsúlyozta az MNB – semmilyen formában nem érinti a társaságok által már megkötött szerződésekhez kötődő teljesítési kötelezettséget. Ezen túlmenően azonban a vizsgált tevékenységükkel – ideértve annak az interneten vagy más módon történő ismertetését, hirdetését – a jegybanki vizsgálat lezárultáig azonnali hatállyal fel kell hagyniuk.
A rendelkezésre álló adatok szerint a társaságok a velük kapcsolatba került természetes és jogi személyek részére 2021 márciusát követően együttesen több mint 300 esetben több száz millió forintot meghaladó értékben nyújthattak kölcsönt. A Car Service Partner s.r.o. és a Car Service Partner Kft. használt személygépjárműveket vásárolnak természetes, illetve jogi személyektől, jellemzően a gépjármű piaci értéke alatti vételáron.A megvásárolt gépjárművet aztán a tulajdonossá váló társaságok a korábbi eladó részére – mint üzembentartónak – használatra visszaadják. Ezzel egyidejűleg a megvásárolt gépjárműre a korábbi eladó javára határozatlan időtartamra visszavásárlási jogot kötnek ki és garantálják, hogy a társaságok a gépjárművet harmadik személy részére nem adják el, illetve nem terhelik meg. A Car Service Partner s.r.o. és a Car Service Partner Kft. mindezek ellenértékeként havonta – jellemzően a személygépjármű becsült értéke kb. 5-10 százalékának megfelelő – „foglalási díjat” kér. Az MNB gyanúja szerint a „foglalási díj” valójában az eladóknak kölcsönként átadott pénz használatáért felszámított kamat funkcióját tölti be. Az eddigi adatok szerint ugyanis az MNB-nek oka van feltételezni, hogy a vizsgált társaságok valós gazdasági célja nem a gépjárművek tulajdonának megszerzése, hanem a szolgáltatásukat igénybe vevő természetes és jogi személyek finanszírozása, azaz ténylegesen kamat fejében hitel és pénzkölcsön nyújtása.
Szerző: BVJ
Címkék: autó, hitel, kölcsön, MNB, engedély, Car Service, tiltás, Cash4Car
Kapcsolódó anyagok
- 2024.08.26 - Több száz ügyfélnek okozott veszteséget, az MNB feljelentette
- 2024.03.18 - Jókora bírságot kaptak a trükkösen hitelező autós cégek
- 2024.01.10 - Végelszámolást indított az MNB két pénzügyi vállalkozásnál
- 2023.10.09 - Így akadályozták a bankok a hitelek előtörlesztését
- 2023.09.22 - Ostobaság az uniós többsebességes jogsi?
- 2023.09.20 - Eltünteti a piacról az engedetlen behajtót az MNB
- 2023.09.18 - Végleg eltűnik az Auchan kártyák kibocsátója
- 2023.09.14 - Hamarosan autónktól kérhetünk felvilágosítást
- 2023.09.09 - Tovább drágult az autósoknak a kötelező
- 2023.09.07 - Egyre többen csak hitelből tudnak megélni
- 2023.08.30 - Visszafogná a béreket az MNB
- 2023.08.21 - A magas infláció és a reálbérek csökkenése betett az autóvételnek is
- 2023.08.21 - Mennyire gazdagok vajon a magyarok?
- 2023.08.15 - Még egy bizonyíték, mennyire bajban van a lakosság
- 2023.07.21 - Még mindig velünk vannak a devizahitelek
- 2023.06.05 - Negyedével esett vissza a használt autók importja
További kapcsolódó anyagok