Átverte az ügyfeleket a QUANTIS, súlyos bírságot kapott
2017. május 18. Az MNB 52,5 millió forint bírságot szabott ki a QUANTIS Consultingra (volt Brokernet), mert arra beszélte rá az ügyfeleit, hogy a régi életbiztosításukat szüntessék meg, és helyette kössenek újat. Az ügyfeleket emiatt kár érte, a cég viszont szépen keresett vele.Úgy tűnik, hogy saját üzleti haszna érdekében beszélte rá ügyfeleit a QUANTIS Consulting Zrt. (volt BROKERBET Zrt.), hogy a régi életbiztosítási szerződéseiket szüntessék meg, és helyette kössenek újat. A Magyar Nemzeti Bank ma megjelent határozatában hangsúlyozza: éppen a legfontosabb kötelezettségét szegte meg a QUANTIS Consulting Zrt. azzal, hogy huzamosabb időn át nem nyújtott szakmailag megalapozott tájékoztatást egyes életbiztosítási ügyfeleinek a szerződések megszüntetésére, újak megkötésére vonatkozó előnyökre és hátrányokra vonatkozóan. Miközben ez ellentétes lehetett az ügyfelek érdekével, a biztosításközvetítő számára vagyoni előnyként jelent meg. Ráadásul késedelmesen válaszolta meg a fogyasztói panaszokat, ez a rendszerszintű jogsértés pedig csorbíthatta az ügyfeleknek a jogérvényesítéshez való jogát. Mindezt súlyosbító tényezőként vette figyelembe a bírság kiszabásakor a felügyeleti hatóság.A Magyar Nemzeti Bank (MNB) célvizsgálatot folytatott a QUANTIS Consulting Zrt.-nél (QUANTIS), a társaság tevékenységét 2012 januárjától a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakban áttekintve. A vizsgálat célja az volt, hogy a jegybank képet kapjon a QUANTIS működésében megjelenő kockázatokról, és megvizsgálja a függő – illetve korábban független – biztosításközvetítői tevékenységre vonatkozó jogszabályi előírások betartását.
A vizsgálat során feltárt hiányosságok miatt az MNB ma publikált határozatában nyomatékosan felszólította a többes ügynököt, hogy mindenkor adjon – számításokkal is alátámasztott – részletes tájékoztatást az addigi megtakarítási életbiztosításukat megszüntetni, és ezzel párhuzamosan új, azonos célú életbiztosítást kötni kívánó ügyfeleiknek az e lépésekkel járó költségekről, jellemzőkről. A QUANTIS-nak a jövőben gondoskodnia kell a biztosításközvetítő természetes személyei jogviszonyára vonatkozó adatbázisok valós, naprakész nyilvántartásáról, korábbi jogviszonyok megszűnése időpontjának valósághű felügyeleti lejelentéséről, az ügyfelektől érkezett panaszokra pedig – a jogszabálynak megfelelően vezetett panasznyilvántartás vezetése mellett – 30 napon belül minden esetben részletesen megindokolt írásos választ kell adnia.
A többes ügynöknek a jogsértések kapcsán idén augusztus végéig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről. A feltárt hiányosságok miatt a jegybank 50 millió forint felügyeleti és 2,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosításközvetítő társaságra.
Az MNB azt is elvárja – az esetenként határon átnyúló biztosítók termékeit is közvetítő – többes ügynököktől, alkuszoktól, hogy megtakarítási célú életbiztosítások értékesítése esetén elsősorban a jegybank ajánlásában szereplő maximális Teljes Költség Mutató (TKM) limiteknek megfelelő konstrukciókat ajánlják a fogyasztóknak. Az ettől való eltérés csak akkor minősíthető szakmailag körültekintőnek, ha a magyar piacon nem érhető el az ügyféligénynek megfelelő, az ajánlással összhangban álló nyugdíjbiztosítás.
Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzem facebook oldalát, és látogassa meg máskor is közvetlenül honlapunkat! Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: QUANTIS Consulting, Brokernet, bírság, átverés, életbiztosítás, jutalék, TKM, MNB, felügyeleti hatóság
Kapcsolódó anyagok
- 2022.03.08 - Saját zsebüket nézték az alkuszok, nem az ügyfél érdekét
- 2019.09.25 - Itt a bizonyíték, mennyire nézi ügyfelei érdekét az ügynök
- 2019.05.13 - Mégsem az ügyfelek érdekeit nézte a Quantis?
- 2018.04.12 - Illegálisan gyűjtöttek pénzt a csodabefektetésekhez
- 2017.05.29 - Magánszemélyekre is lecsapott az MNB
- 2017.05.29 - Hiányosan tájékoztat az Union Biztosító: bírság lett belőle
- 2017.05.26 - Ráülhetett az ügyfelek pénzére az Erste
- 2017.05.24 - Megbírságolták az OTP alapkezelőjét
- 2017.03.27 - Így trükközött az Aegon az életbiztosításoknál
- 2017.02.03 - Negyedével lett olcsóbb az életbiztosítás
- 2016.06.30 - Életbiztosítás: vége az ügyfelek lenyúlásának
- 2016.03.01 - Túl drágák az életbiztosítások? Az MNB szigorítana
- 2016.02.05 - Hurrá! Minden életbiztosítást összehasonlíthatunk
- 2016.01.21 - Átverte az időseket a 4Life Direct
- 2016.01.18 - Mit művelnek a biztosítók? Szarvashibák a CIG-nél
- 2016.01.14 - Életbiztosítást kötne? Legyen résen! Az NN hiányosan tájékoztat
- 2016.01.06 - Vége a biztosítási átverésnek a megtakarításoknál?
- 2015.12.07 - Félretájékoztatott az NN Biztosító, de semmi gond
- 2015.01.28 - Ketyegő bomba a kombihitel?
További kapcsolódó anyagok