Átverik a szolgáltatók az sms-díjakkal a magyarokat?

2021. július 21. A telefonra érkező rövid szöveges üzenetek (sms) díja Magyarországon megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas. Ezért a hatóság ágazati vizsgálatot indít annak eldöntésére, hogy szükséges-e bármilyen szabályozói beavatkozás.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelzése szerint Magyarországon a szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az sms-végződtetés és a tömeges SMS-ek (például banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén – írta meg az MTI. Gyanús, hogy a díjaik mértéke megközelítőleg azonos, miközben nemzetközi összehasonlításban is magas. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ezért úgynevezett ágazati vizsgálatot indít, amelynek eredményei alapján eldönti, hogy szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra.

A szolgáltatók közötti sms-ek továbbítására az úgynevezett sms-végződtetési díj ellenében kerül sor. Vagyis a fogadó szolgáltató díjazást kér a másik hálózatból érkező üzenet fogadásáért, amit végső soron az előfizető fizet meg. A GVH jelzésében foglalt ármozgások és egyéb körülmények arra utalhatnak, hogy az sms-végződtetés piacán vagy egyes részpiacain a verseny korlátozódhat vagy torzulhat. Ezért a piaci folyamatok megismerése és értékelése érdekében az NMHH elnöke hatósági ellenőrzési eljárást indított a Magyar Telekom Távközlési Nyrt.-vel, a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt.-vel, a Telenor Magyarország Zrt.-vel, a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel, a TARR Építő, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel és a Netfone Telecom Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel szemben - tájékoztatott az NMHH.

Ha a hatóság a hírközlési ágazati vizsgálat eredményeképpen arra a következtetésre jutna, hogy a magyarországi sms-végződtetés piacán vagy annak egyes részpiacain beavatkozás szükséges, akkor a hatóság megteszi a szükséges lépéseket a piaci probléma megszüntetése érdekében – olvasható a közleményben.

Szerző: Azénpénzem/MTI
Címkék:  , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok