Újabb cégre csapott le a GVH
Közel 1,2 milliárd forintos bírságot rótt ki a GVH a Vodafone-ra, legutóbb pedig a Telenort büntették 1,8 milliárdra. Mint ugyanis kiderült, 2016 és 2017 között úgy kínálták a Telenor Blue tarifacsomagot, hogy a hirdetésekkel szemben a készüléket valójában nem 0 Ft-ért adták. A ma közzétett határozat szerint a Magyar Telekom követte el gyakorlatilag ugyanezt, de a bírság összege 670 millió forint lett.
A GVH szerint a Magyar Telekom megtévesztően sugallta lakossági ügyfeleinek szóló reklámkampányaiban 2016 augusztusától 2017 áprilisáig, hogy a számukra kínált mobiltelefon készülékekért kizárólag a feltüntetett árat kell fizetni. A reklámokból ugyanis nem derült ki, hogy a telefonkészülékekhez kapcsolt, 2 éves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza. A hirdetések alapján a fogyasztók nem ismerhették az előfizetésbe beépített árrész nagyságát, így végső soron azt sem, hogy milyen áron jutnak a készülékekhez.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: mobil, telefon, GVH, bírság
Átverés volt a telekomos ingyenmobil
2020. február 19. FRISSÍTETT A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Magyar Telekom miközben nulla forintos készüléket hirdetett, a készülék árát valójában keményen megfizettette az új előfizetőkkel. Nem ez az első ilyen elmarasztalás, a bírság mértéke viszont feltűnően eltér.Közel 1,2 milliárd forintos bírságot rótt ki a GVH a Vodafone-ra, legutóbb pedig a Telenort büntették 1,8 milliárdra. Mint ugyanis kiderült, 2016 és 2017 között úgy kínálták a Telenor Blue tarifacsomagot, hogy a hirdetésekkel szemben a készüléket valójában nem 0 Ft-ért adták. A ma közzétett határozat szerint a Magyar Telekom követte el gyakorlatilag ugyanezt, de a bírság összege 670 millió forint lett.
A GVH szerint a Magyar Telekom megtévesztően sugallta lakossági ügyfeleinek szóló reklámkampányaiban 2016 augusztusától 2017 áprilisáig, hogy a számukra kínált mobiltelefon készülékekért kizárólag a feltüntetett árat kell fizetni. A reklámokból ugyanis nem derült ki, hogy a telefonkészülékekhez kapcsolt, 2 éves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza. A hirdetések alapján a fogyasztók nem ismerhették az előfizetésbe beépített árrész nagyságát, így végső soron azt sem, hogy milyen áron jutnak a készülékekhez.
A GVH által kifogásolt kampány kapcsán a Telekom közölte: a jogsértést nem ismeri el, a döntés ellen várhatóan jogorvoslattal él, erről a döntés részletes tanulmányozását követően dönt.
A hatóság arra jutott, hogy az előfizetőknek a két éves hűségidő alatt NEXT S csomag esetén összesen 36 ezer forinttal, a NEXT M csomag esetén pedig összesen 96 ezer forinttal kellett többet fizetniük, mintha ugyanazon előfizetésre készülékvásárlás nélkül szerződtek volna. A Versenyhivatal álláspontja szerint így megtévesztő volt a reklámkampányokban feltüntetett, kedvezményesnek mondott, esetenként 0 Ft-os ár. Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: mobil, telefon, GVH, bírság
Kapcsolódó anyagok
- 2021.02.13 - Megtévesztő volt a fogászati szolgáltató reklámja?
- 2020.08.05 - Szerelmi jóslatokkal foglalkozik a GVH
- 2020.07.28 - Tilos a C-peptid termékek reklámozása
- 2020.07.10 - Leáldozott az emeltdíjas hívásokkal való visszaéléseknek?
- 2020.05.05 - Túlságosan sietteti a fogyasztókat az Alza?
- 2020.04.01 - Egyelőre nem lehet több pénzt lenyúlni a gyerekektől
- 2020.01.28 - Kártalaníthatja ügyfeleit a Telekom
- 2019.12.21 - Gigabírságot kapott a Vodafone után a Telenor is
- 2019.12.16 - Nagyot ugrott a netes csomagok ára
További kapcsolódó anyagok