Nem minden biztosító száll harcba
Mint ismeretes, július 16-tól számos mikromobilitási jármű már kizárólag kgfb-vel közlekedhetnek a közutakon. Ebbe a körbe tartoznak többek között azok az elektromos rollerek, amelyeknek tömege meghaladja a 25 kilogrammot tervezett sebessége pedig a 14 km/órát, illetve azok is, amelyek ez alatti tömegűek, amennyiben a jármű tervezési sebessége meghaladja az óránkénti 25 kilométert.
Az Insura.hu biztosításközvetítő portál mikromobilitási eszközökre fejlesztett, immár másfél hete futó kalkulátorának statisztikái szerint az összes e-rolleres kgfb-szerződés 79 százalékát két biztosító, a K&H és a Signal nyújtotta. A biztosítói kínálatban elsősorban az életkor és a lakóhely alapján differenciálódnak a díjak: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 8500 forintos átlagdíjjal kötik meg kötelezőiket a járműveikre. Egyes biztosítók díjait emellett olyan egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az e-kommunikáció vállalása, flotta esetében a járművek száma, illetve a bérbeadás ténye.
- Az e-rollerekre meghirdetett tarifák igen széles, 5 ezer és 468 ezer forint közötti sávban szóródnak. A hatszámjegyű tarifákat hirdető biztosítók (például Alfa, Gránit, Posta, Uniqa) esetében egyértelmű a kivárási törekvés a piaci feltételek tisztázódásáig: a szándékosan irreális díj csupán azt a célt szolgálja, hogy az említett biztosítók is eleget tegyenek a törvényben meghatározott díjhirdetési kötelezettségüknek. Ez a fő oka annak, hogy egyelőre mindössze néhány biztosító kezében koncentrálódik a kötések zöme – magyarázza Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
A Netrisk arra hívja fel a figyelmet, hogy nem érdemes megúszásra játszani, azaz elmulasztani a kötelező biztosítás megkötését az érintett rollerekre. A díjak viszonylag alacsonyak – már amelyik biztosító tényleg akar ilyet kötni -, cserébe akár több millió forintos károkozásra is megfelelő védelmet nyújtanak. Egy nagyobb teljesítményű roller komolyabb sebességnél bekövetkező baleset esetén komoly sérüléseket okozhat a többi járókelőnek, de komoly kárt tud okozni más járművekben is. A rollereseknek érdemes elgondolkozni, hogy saját magukra is kössenek balesetbiztosítást, hiszen maguk is szenvedhetnek akár komoly sérüléseket is.
A Netrisk becslése szerint – bár pontos nyilvántartás nincs a magyarországi flottáról - 30-40 ezer eszköz lehet érintett.
Szerző: L.J.
Címkék: kgfb, roller, biztosítás, mikromobilitás, e-roller, kgfb, kötelező, gépjármű-felelősségbiztosítás, biztosítók, Insura.hu, Netrisk
Átlag 6 ezerért köthetünk biztosítást a villanyrollerekre
2024. július 11. Az elektromos rollerek tulajdonosai átlagosan 5960 forintos éves díj mellett kötnek biztosítást. Többségében két biztosító termékei közül választanak, a többi ajánlat ugyanis túl drága. Becslések szerint 30-40 ezer érintettnek kellene kötelezőt kötnie.Mint ismeretes, július 16-tól számos mikromobilitási jármű már kizárólag kgfb-vel közlekedhetnek a közutakon. Ebbe a körbe tartoznak többek között azok az elektromos rollerek, amelyeknek tömege meghaladja a 25 kilogrammot tervezett sebessége pedig a 14 km/órát, illetve azok is, amelyek ez alatti tömegűek, amennyiben a jármű tervezési sebessége meghaladja az óránkénti 25 kilométert.
Az Insura.hu biztosításközvetítő portál mikromobilitási eszközökre fejlesztett, immár másfél hete futó kalkulátorának statisztikái szerint az összes e-rolleres kgfb-szerződés 79 százalékát két biztosító, a K&H és a Signal nyújtotta. A biztosítói kínálatban elsősorban az életkor és a lakóhely alapján differenciálódnak a díjak: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 8500 forintos átlagdíjjal kötik meg kötelezőiket a járműveikre. Egyes biztosítók díjait emellett olyan egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az e-kommunikáció vállalása, flotta esetében a járművek száma, illetve a bérbeadás ténye.
Sokan használják
Az eddigi adatok több vélekedést is cáfolni látszanak. Egyrészt villanyrollert korántsem csak a nagyobb városokban használnak: az eddigi szerződések 39 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 61 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak. Másrészt az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek: a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, 20 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.- Az e-rollerekre meghirdetett tarifák igen széles, 5 ezer és 468 ezer forint közötti sávban szóródnak. A hatszámjegyű tarifákat hirdető biztosítók (például Alfa, Gránit, Posta, Uniqa) esetében egyértelmű a kivárási törekvés a piaci feltételek tisztázódásáig: a szándékosan irreális díj csupán azt a célt szolgálja, hogy az említett biztosítók is eleget tegyenek a törvényben meghatározott díjhirdetési kötelezettségüknek. Ez a fő oka annak, hogy egyelőre mindössze néhány biztosító kezében koncentrálódik a kötések zöme – magyarázza Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
Nem érdemes kockáztatni
Ugyanis minden biztosítónak, amelynek már van kötelező felelősségbiztosítása, ki kell terjeszteni a szolgáltatását a mikromobilitási eszközökre, így például a rollerekre is. Így az irreális árazással tudják a biztosítók megúszni, hogy a számukra egyelőre túlzott kockázatot jelentő üzletágban részt vegyenek.A Netrisk arra hívja fel a figyelmet, hogy nem érdemes megúszásra játszani, azaz elmulasztani a kötelező biztosítás megkötését az érintett rollerekre. A díjak viszonylag alacsonyak – már amelyik biztosító tényleg akar ilyet kötni -, cserébe akár több millió forintos károkozásra is megfelelő védelmet nyújtanak. Egy nagyobb teljesítményű roller komolyabb sebességnél bekövetkező baleset esetén komoly sérüléseket okozhat a többi járókelőnek, de komoly kárt tud okozni más járművekben is. A rollereseknek érdemes elgondolkozni, hogy saját magukra is kössenek balesetbiztosítást, hiszen maguk is szenvedhetnek akár komoly sérüléseket is.
A Netrisk becslése szerint – bár pontos nyilvántartás nincs a magyarországi flottáról - 30-40 ezer eszköz lehet érintett.
Szerző: L.J.
Címkék: kgfb, roller, biztosítás, mikromobilitás, e-roller, kgfb, kötelező, gépjármű-felelősségbiztosítás, biztosítók, Insura.hu, Netrisk
Kapcsolódó anyagok
- 2024.11.29 - Egy helyben fut a biztosítási szektor
- 2024.11.11 - A biztosítást váltók 30 százalékot spóroltak a kötelezőn
- 2024.11.06 - Átlag 13 ezret spóroltak a kgfb-t gyorsan váltók
- 2024.11.04 - Csendben indult el a kgfb-kampány
- 2024.09.04 - A biztosítók igyekeznek inkább távol tartani a rolleres ügyfeleket
- 2024.06.25 - Még mindig nem tudni, pontosan mikre kell újonnan biztosítást kötni
- 2024.06.04 - Ennyibe kerül az e-rollerekre a biztosítás, ha egyáltalán kell
- 2024.05.13 - Júliustól kötelezőt kell kötni az e-rollerekre is
- 2024.04.18 - A robogók fele sincs biztosítva
További kapcsolódó anyagok