Alig kell valakinek a dízelautó

2019. február 4. Az utóbbi években Európa-szerte csökkent a dízel autók aránya, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. A használt kocsik iránt érdeklődők között korábban kétharmadot tettek ki a dízelautót keresők, mostanra viszont egyharmadra esett ez az arány.

A 2015-ben kirobbant dízelbotrány igencsak rányomta a bélyegét az eladásokra. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint, míg 1990-ben az újautó-eladások mindössze 13,8 százaléka volt dízel autó, később az autóknak már több mint fele gázolajos motorral fogyott. A csúcsot 55,7 százalékos dízelaránnyal 2011-ben érte el, de például 2008-ban a Franciaországban eladott autók 77,3 százaléka volt gázolajos. 2017-re arányuk azonban 44,4 százalékra esett, majd 2018. szeptember végéig 34,7 százalékra zuhant. Eladásuk így az amúgy növekvő piacon is közel ötödével, 18 százalékkal csökkent. Bár a dízelek helyett a legtöbb vevő benzinest vesz, közben 37,4 százalékkal nőtt az elektromos, 37,1-gyel a hibrid, 24,5-tel a konnektoros hibrid modellek eladása.

A hazai, árérzékenyebb piacon - az új autók körében - sosem érte el az 50 százalékot a dízelek aránya, ám 2010 és 2015 között 40-46 százalék között mozgott. 2017-ben már csupán 32 százalékos, tavaly pedig 2007 óta nem tapasztalt szerény arányban, mindössze 24 százalékban keltek el gázolajjal hajtott autók.

Közben a hibridek eladása 61, az elektromos autóké 73,5 százalékkal bővült. Benzines autóból 29,5 százalékkal, csaknem 22 ezer példánnyal több kelt el az előző évinél. A Használtautó.hu oldalon 2012-ben még az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autót keresett, tavaly már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi. Arányuk a külföldről behozott autók körében is csökken.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok