Új a márka, a biztosító ugyanaz az ügyfelek számára
2023. szeptember 7.
Augusztus 1-jétől Alfa Biztosító márkanéven működik tovább az Aegon Biztosító, az ügyfeleknek azonban ezzel nincs tennivalója. A lakásbiztosítások terén piacvezetőnek számító biztosító a nyári viharok után 45 százalékkal több kárkifizetést teljesített idén, mint egy évvel ezelőtt. Felmérésükből kiderült, hogy az emberek harmadának semmilyen megtakarítása sincs.
A VIG számára Kelet-Európa a fő piac, itt szeretnének elsők lenni a versenytársak között, a terjeszkedésnél is ebben a régióban gondolkodnak. Éppen ezért nem akarnak univerzális márkát bevezetni, mindenhol megtartották a jól ismert neveket a piacon – mondta Lehel Gábor, a VIG igazgatóságának tagja az Alfa Biztosító mai sajtótájékoztatóján. Az Aegon azonban a volt tulajdonos neve volt, így új márkanevet kellett találni.
Az immár VIG és állami tulajdonban lévő Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. 2023. augusztus 1-jétől Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. cégnéven – Alfa Biztosító márkanéven - folytatja a tevékenységét. A névváltás nem jelent változást a vállalat működésében, az ügyfeleket nem érinti, teendőjük ezzel kapcsolatban nincs. A korábban kötött szerződések változatlanul érvényesek, a szolgáltatások továbbra is az eddigi feltételekkel érhetőek el.
A két biztosító együttműködésével kapcsolatban elmondta: az állam csendestárs, az operatív irányítás a VIG kezében van. Zatykó szerint az elmúlt évek rámutattak arra, hogy nagyon hosszú távú stratégiát nem érdemes kialakítani, igyekeznek alkalmazkodni a változó világhoz, és az alkalmazkodás képessége lesz a legfontosabb a jövőben.
A lakásbiztosítások terén piacvezető Alfa vezetője nem örül a jövő évi lakásbiztosítási kampánynak. Tény, hogy az Alfának sok a vesztenivalója, de Zatykó úgy véli, hogy ez egy 75 százalékos lefedettségű piac, nem itt van tennivaló. Sokkal fontosabb lenne az öngondoskodás erősítése, a megtakarítási biztosítások kockázati részének emelése, a kockázati életbiztosítások szélesebb körben terjesztése.
A vagyoni helyzet romlása mellett a jövő bizonytalansága az a terület, amitől leginkább tartanak a magyarok. 10-ből 9 válaszadóra igaz, hogy erősen tart az árak emelkedésétől és az inflációtól, 45 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy szorong a világban tapasztalható gyors változások miatt. Az infláció (93 százalék), a család biztonsága (73 százalék) és a munkahely elvesztése miatt (55 százalék) az Y-generáció tagjai (1984-1994 között születettek) aggódnak a legjobban.
A válaszadók több mint fele csökkenő biztonságérzetről számolt be az egy évvel korábban tapasztaltakhoz képest. 58 százalék szerint leginkább a rendszeres megtakarítással készülhetünk fel a váratlan helyzetekre, míg 32 százalék külföldre költözésben látja megoldást. Ma mindössze a megkérdezettek kicsit több, mint egyharmada (36 százalék) érzi magát biztonságban a világban.
Akik nincsenek biztosítva, azok az okok között első helyen a pénzt jelölik meg (32 százalék). Így főleg a jelenleginél magasabb jövedelem esetén döntenének úgy, hogy biztosítást kötnének (43 százalék). Azok közül, akik jelenleg nem rendelkeznek megtakarítással, 51 százalék tervez a jövőben félretenni.
Szerző: L.J.
Címkék: Alfa, Aegon, biztosító, VIG, Union, lakásbiztosítás, biztosítás, vihar
Alfa Biztosító: a lakosság harmadának nincs megtakarítása
Alfa Biztosító székháza
Fotó: Alfa Biztosító
Fotó: Alfa Biztosító
A VIG számára Kelet-Európa a fő piac, itt szeretnének elsők lenni a versenytársak között, a terjeszkedésnél is ebben a régióban gondolkodnak. Éppen ezért nem akarnak univerzális márkát bevezetni, mindenhol megtartották a jól ismert neveket a piacon – mondta Lehel Gábor, a VIG igazgatóságának tagja az Alfa Biztosító mai sajtótájékoztatóján. Az Aegon azonban a volt tulajdonos neve volt, így új márkanevet kellett találni.
Miért kellett nevet váltani?
Mint ismert, az Aegon N.V. 2020-ban döntött egyes kelet- és közép európai érdekeltségei eladásáról a VIG csoportnak. A magyarországi Aegon Biztosító értékesítésének azonban keresztbe feküdt a magyar állam, kihasználva a COVID-járvány miatt kihirdetett veszélyhelyzetet. A hosszas hercehurca után végül becsúszó szereléssel 45 százalékos tulajdonrészt szerzett az állam a VIG tulajdonában lévő Union Biztosítóban, és az Aegon Biztosítóban is, a VIG pedig megvehette az Aegon 55 százalékát.Az immár VIG és állami tulajdonban lévő Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. 2023. augusztus 1-jétől Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. cégnéven – Alfa Biztosító márkanéven - folytatja a tevékenységét. A névváltás nem jelent változást a vállalat működésében, az ügyfeleket nem érinti, teendőjük ezzel kapcsolatban nincs. A korábban kötött szerződések változatlanul érvényesek, a szolgáltatások továbbra is az eddigi feltételekkel érhetőek el.
Több márkával a piacon
A VIG Magyarországon két márkával van jelen a piacon – Union és most már Alfa Biztosító -, és továbbra is két céggel kíván működni – hangsúlyozta Lehel Gábor. A VIG úgy véli, hosszú távon így nagyobb szeletet lehet kihasítani a piacból. Zatykó Péter, az Alfa Biztosító vezérigazgatója példaként elmondta, hogy eddig a nagyvállalati biztosítási piacon nem volt jelent az Alfa (a korábbi Aegon), de most az Union Biztosítóval együtt több nagyvállalattal is szerződtek. De példaként említette a lakossági ügyfelek piacáról az egészségbiztosítást; az Alfának nem volt ilyen terméke, most pedig az Union biztosítását értékesítik.A két biztosító együttműködésével kapcsolatban elmondta: az állam csendestárs, az operatív irányítás a VIG kezében van. Zatykó szerint az elmúlt évek rámutattak arra, hogy nagyon hosszú távú stratégiát nem érdemes kialakítani, igyekeznek alkalmazkodni a változó világhoz, és az alkalmazkodás képessége lesz a legfontosabb a jövőben.
Hatalmas kárt okoztak a viharok
Az Alfa Biztosító 2023 első felében 16 százalékkal több - 92,8 milliárd forintos - díjbevételt ért el, mint 2022 első felében – mondta Zatykó Péter. A károk száma 6 százalékkal 146 ezer darabra, a kárkifizetés összege pedig 21 százalékkal 22 milliárd forintra emelkedett. Az első hat hónapban csak 1 százalékkal nőtt a meteorológiai károk darab száma és csak 4 százalékkal a kárkifizetés (2,3 milliárd forint volt a meteorológiai kár). Aztán megérkeztek a júliusi és augusztusi viharok, és a meteorológiai kárkifizetés úgy megugrott (2 hónap alatt 1,8 milliárd forint volt), hogy végül a meteorológiai kárkifizetés az első 8 hónapban így már 45 százalékkal haladta a tavalyi első nyolc havit.A lakásbiztosítások terén piacvezető Alfa vezetője nem örül a jövő évi lakásbiztosítási kampánynak. Tény, hogy az Alfának sok a vesztenivalója, de Zatykó úgy véli, hogy ez egy 75 százalékos lefedettségű piac, nem itt van tennivaló. Sokkal fontosabb lenne az öngondoskodás erősítése, a megtakarítási biztosítások kockázati részének emelése, a kockázati életbiztosítások szélesebb körben terjesztése.
Kellene az öngondoskodás
Az Alfa – Ipsos Piackutató Zrt. szervezésében augusztus végén készített - online felmérése is azt mutatja, hogy rosszul állunk az öngondoskodással. A kutatás adatai szerint a megkérdezettek harmada nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, további 43 százalék pedig legfeljebb egy évre elegendő tartalékkal számolhat nem várt események esetén.A vagyoni helyzet romlása mellett a jövő bizonytalansága az a terület, amitől leginkább tartanak a magyarok. 10-ből 9 válaszadóra igaz, hogy erősen tart az árak emelkedésétől és az inflációtól, 45 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy szorong a világban tapasztalható gyors változások miatt. Az infláció (93 százalék), a család biztonsága (73 százalék) és a munkahely elvesztése miatt (55 százalék) az Y-generáció tagjai (1984-1994 között születettek) aggódnak a legjobban.
A válaszadók több mint fele csökkenő biztonságérzetről számolt be az egy évvel korábban tapasztaltakhoz képest. 58 százalék szerint leginkább a rendszeres megtakarítással készülhetünk fel a váratlan helyzetekre, míg 32 százalék külföldre költözésben látja megoldást. Ma mindössze a megkérdezettek kicsit több, mint egyharmada (36 százalék) érzi magát biztonságban a világban.
A Z generáció ötödének nincs biztosítása
A lakosság több biztosítási formáról is magas arányban gondolja úgy: szükségesek ahhoz, hogy felkészülteknek érezhessük magunkat. Ezért az Ipsosnak adott válaszok alapján sokan terveznek valamilyen biztosítást kötni. A legmagasabb arányban (63 százalék) lakásbiztosítással rendelkeznek honfitársaink, ezt követi a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (57 százalék). Élet- és balesetbiztosítást csupán a válaszadók alig harmada kötött, egészség-, beteg- és nyugdíjbiztosítást pedig még ennél is kevesebben (16-17 százalék). Elsősorban a Z-generáció tagjaira jellemző, hogy nem rendelkeznek semmilyen biztosítással (közöttük 23 százalék a nem biztosítottak aránya). Nyugdíjbiztosítással (25 százalék) és balesetbiztosítással (36 százalék) az X-generáció (1963-1983 között születettek) tagjai rendelkeznek a legnagyobb arányban.Akik nincsenek biztosítva, azok az okok között első helyen a pénzt jelölik meg (32 százalék). Így főleg a jelenleginél magasabb jövedelem esetén döntenének úgy, hogy biztosítást kötnének (43 százalék). Azok közül, akik jelenleg nem rendelkeznek megtakarítással, 51 százalék tervez a jövőben félretenni.
Szerző: L.J.
Címkék: Alfa, Aegon, biztosító, VIG, Union, lakásbiztosítás, biztosítás, vihar
Kapcsolódó anyagok
- 2024.09.16 - Közel 100 milliós bírságot kapott az Alfa Biztosító
- 2024.05.09 - Tízmilliós büntetést kapott az Union Biztosító
- 2023.10.12 - Nyugdíjra gyűjtene? Figyeljen a költségekre is!
- 2023.07.27 - Augusztus elsején döcöghet az Aegon, utána pedig már nem is lesz
- 2022.06.15 - Eltűnik az Aegon név a magyar piacról
- 2021.12.23 - A bankok után a biztosítókat is uralná a magyar állam
- 2021.09.21 - A Kúrián folytatódik az Aegon eladása körüli hercehurca
- 2021.04.07 - A magyar állam megakadályozta az Aegon eladását
- 2020.11.30 - Nem kell izgulniuk az Aegon ügyfeleinek
- 2020.11.29 - Távozik a magyar piacról az Aegon
További kapcsolódó anyagok