A Tesco is érzi, hogy egyre kevesebb a magyarok pénze
2023. április 14. A Tesco működési igazgatója Martin Coulam megérti azokat, akik az országhatárt átlépve intézik a bevásárlásukat. Mint elmondta: a magyarok manapság érezhetően egyre kevesebb pénzből gazdálkodnak. Csökkent a hús- és tejtermékek iránti kereslet, de zöldségből és gyümölcsből is kevesebbet vásárolnak a korábbinál.A magyar vevők – nyilatkozta Martin Coulam, a Tesco működési igazgatója a Világgazdaságnak –óvatosan költenek, folyamatosan keresik a kedvezményeket, leárazásokat, miközben a saját márkák is egyre szélesebb körben terjednek. Elsősorban a ruházati, háztartási és kertészeti cikkek esetében látszik, hogy mennyire megváltoztak a vásárlói szokások, de szükséglet szempontjából hátrébb rangsorolódtak a szépség- és babaápolási szerek, valamint az állateledelek is. Az élelmiszereknél csökkent a hús- és tejtermékek iránti kereslet, de zöldségből és gyümölcsből is kevesebbet vásárolnak, mint korábban.
Az átlagos webes fogyasztói kosár a Tescoban 28 ezer forint körül van, az ünnepek előtt viszont ez az összeg már 30 és 35 ezer forint között mozgott. Az áruházakban eközben átlagosan 6 ezer forintot hagynak ott a vevők.
A hazánkban 1996 óta élő és dolgozó brit szakember arról is beszélt, hogy a magyarok manapság érezhetően egyre kevesebb pénzből gazdálkodnak. A szakember éppen ezért megérti azokat, akik az országhatárt átlépve intézik a bevásárlásukat, bár úgy véli, az árakat több szempont miatt sem érdemes összehasonlítani: a régióban nincs egységes fizetőeszköz, eltér az áfa, az adózás, az energiaköltségek mértéke, és a beszállítók is különböznek. (A vevők viszont – tesszük már mi hozzá – nyilván nem végeznek mélyelemzést, nekik a saját zsebükből kiadandó pénz mennyisége számít.) A Tesco a hűségkártyaprogram keretében 1200 árucikkre ad kedvezményt az 1,7 millió Clubcard-tulajdonosnak, minden kedden pedig a nyugdíjasok kapnak 5 százalék engedményt a számlájuk végösszegéből. Az utóbbiról Martin Coulam elmondta, húsvét hetében mintegy 57 ezer szépkorú használta ki ezt a lehetőséget, így az időseket az elmúlt hat hétben már több mint 150 millió forinttal támogatták.
Szerző: Azénpénzem/Világgazdaság
Címkék: vásárlás, kiskereskedelem, élelmiszer, Tesco, infláció, árak
Kapcsolódó anyagok
- 2023.07.27 - A MediaMarkt után a Rossmann is beköltözött a Tescóba
- 2023.07.14 - A Tescóban minden korábbinál nagyobb MediaMarkt nyílt
- 2023.07.07 - Készpénzt venne fel vásárláskor? Arra még várhat!
- 2023.05.10 - Áprilisban is jelentős volt a drágulás
- 2023.05.07 - Kiderült minden részlet a kötelező bolti akciózásról
- 2023.05.05 - Alaposan bezuhant a bolti forgalom
- 2023.05.03 - Mindent elöntött a hamis méz?
- 2023.04.27 - A vizsgált sonkák közel harmada volt túlsózott
- 2023.04.20 - A GVH kiderítette, mitől lőttek ki az árak a tejpiacon
- 2023.04.18 - Az infláció miatt váltunk munkahelyet
- 2023.04.17 - Egyre durvább Magyarországon a vagyoni szakadék
- 2023.04.12 - Még mindig durván drágul minden
- 2023.04.11 - A KSH kimutatta: jobban nőttek a nyugdíjak a kereseteknél
- 2023.04.03 - Mától ismét drágul több bankszámla
- 2023.03.27 - A kereskedők bő negyede emelné tovább az árakat
- 2023.03.23 - Bárki a neten nézegetheti majd az élelmiszerek bolti árát
- 2023.03.22 - Sokan csak hitelből tudták fizetni a rezsiszámlákat
További kapcsolódó anyagok