A szállásfoglalásba is beszállt az OTP

2015. október 27. Megvette az online szállásközvetítéssel foglalkozó piacvezető társaságot az OTP Bank és a hitelintézethez köthető magántőke alap. A már több országban jelen lévő Szallas.hu ezután még intenzívebben terjeszkedne.

Az OTP Bank 30, a hozzá köthető PortfoLion Regionális Magántőke Alap pedig a 70 százalékát szerezte meg a Szallas.hu Kft. tulajdonának – jelentette be a hitelintézet. Az online szállásközvetítéssel foglalkozó piacvezető társaság 2014-re közel 10 milliárdos forgalmat ért el. A cég zászlóshajója a magánszemélyeket célzó szallas.hu, amely Magyarország mellett a régió számos országában nyújt online szállásfoglalási szolgáltatást. A csoporthoz tartozik a szallasguru.hu, amely kedvezményes utazási ajánlatokat kínál, valamint a konferenciahotelek.hu, amely a vállalati rendezvényeket és utazásokat segíti.

A 2008-ban indult Szallas.hu öt kontinensen több mint százhetvenezer hotel, panzió, apartman és vendégház kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak, akik számos szűrési lehetőség (szállás típusa, wellness-szolgáltatások, fizetőeszközök) segítségével válogathatnak. A honlapnak több mint 700 000 regisztrált felhasználója van, és havonta mintegy 1 500 000 látogató keresi fel.
A külföldi országok közül Horvátország, Lengyelország, Románia és Szlovákia a legmeghatározóbb piaca a vállalatnak. A tulajdonosváltás után a cél továbbra is az online közvetítő belföldi vezető pozíciójának megerősítése mellett az intenzív lengyelországi terjeszkedés, az ottani belföldi turizmusra koncentrálva.

Az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, Wolf László szerint az új tag kiválóan kiegészíti a főként céges utazásokra fókuszáló OTP Travel portfolióját. Hozzátette még, hogy az applikációfejlesztéssel foglalkozó OTP Mobil esetében pedig a Szallas.hu Kft. online fizetésének webes és kliensoldali integrációja (bankkártya, SZÉP kártya) során „léphet fel szinergiahatás”.

A jövőt derűs színben látják, bízva abban, hogy a belföldi turizmus a továbbiakban is töretlenül nő, az online foglalások pedig egyre nagyobb szeletet hasíthatnak ki. Míg Nagy-Britanniában a belföldi foglalások 78 százaléka, Hollandiában a 67 százaléka neten történik, Magyarországon ez a szám (még) mindössze 45-48 százalék. Néhány százalék növekedés is szép üzletet hozhat, hiszen 2014-re a hazai kereskedelmi szállásdíjbevétel elérte a 189 milliárd forintot. A PortfoLion vezérigazgatója pedig arról is beszélt: céljuk, hogy a hazai sikertörténetből regionális sikertörténet váljon.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , ,

Kapcsolódó anyagok