A nem járó reptéri buszra 15 ezren vettek jegyet

2020. október 4. Módosította a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a jegyautomaták szoftverét, így már nem vásárolható azokban jegy a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra és a 100E reptéri buszra. A lépésre azért volt szükség, mert akadtak makacs utasok, akik csak megvették a jegyet, hiába jelezték, hogy nem jár.

A BKK az MTI-hez eljuttatott közleményben emlékeztetett: a reptéri 100E busz közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra. Ennek ellenére az elmúlt fél évben több mint 15 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet, a szintén leállított BKK hajókra pedig április óta 78 felnőtt és 37 gyerek jegyet adtak el.
Megszűnt az együttműködési megállapodás a BKK és a Magyar Posta között, így október 1-jétől már nem lehet jegyet venni a postahivatalokban.
A félreértések elkerüléséért többi között a pénztárakban tájékoztatták a vásárlókat a nem közlekedő járatokról. A további felesleges vásárlások megelőzéséért a szolgáltató segítségével módosították a jegyértékesítő automaták szoftverét. A gombok kiiktatásáért darabonként 1,4 millió forintot kellett fizetni, és ugyanennyibe kerül majd visszaállításuk is. A cégnek tehát összesen 5,6 millió forintos plusz kiadás jelent a dolog.

A reptéri busz és a hajójáratokat a Mobiljegy applikációból is törölték. A társaság, közleménye szerint, elismeri a felelősségét. A fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt jótékony célra fordítják, illetve díjmentesen visszatérítik a vásárlóknak.

Szerző: Azénpénzem/MTI
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok