A negyven felettieknél tarol a Facebook

2019. november 4. A négy évvel korábbi helyzethez képest nagyot változtak a felhasználók szokásai a közösségi portálokon – derül ki egy kutatásból. A Facebook hanyatlik a fiatalabbak körében, de a 41 év felettiek egyre többet töltenek itt.

A 14-19-es korosztály legkedveltebb platformja a YouTube, ezt követi az Instagram és a Facebook. A 20-40 évesek, valamint a 41 év felettiek leginkább Facebook felhasználónak vallják magukat – tette közzé az ArvaliCom kommunikációs ügynökség 1128 fős kutatása alapján. Számos adatot összehasonlítottak a 2015-ös, hasonló felmérésükkel.
 A válaszadók többsége úgy gondolja, hogy minden további nélkül tudna létezni a Facebook nélkül, de egyharmaduk pár hét után már elvonási tünetekkel küzdene. Azok aránya, akik úgy gondolják, egyáltalán nem tudnának létezni a platform nélkül, jelenleg 13 százalékra rúg.
Négy évvel ezelőtt a válaszadók 75 százaléka akár egynél több órát is eltöltött a Facebookon, míg 13 százalékuk csupán néhány percet. Korcsoportonként nézve a 41 év felettiek 2015-ben kifejezetten “fészbukozni” ültek le a gép mellé, és ők voltak azok, akik leginkább egy órát vagy annál is többet eltöltöttek ott (45 százalék), míg a 40 év alattiak csupán 30 százaléka szánt alkalmanként ennyi időt a platformra.

Nagyot megutáltuk a hirdetéseket


Az idei kutatás szerint a fiatal válaszadók 70 százaléka naponta 3 óránál többet is eltölt a Facebookon, a többiek pedig csak napi néhány percet, legfeljebb egy órát szánnak rá. A 41 év felettiek többet lógnak a Facebookon, mint 2015-ben, a többség (75 százalék) mára már leginkább napi 2-3 órát, míg a válaszadók 25 százaléka csak fél órát-órát. A 24-40 éves korosztály 60 százaléka is naponta átlagosan 2-3 órát Facebookozik.

A hirdetésekhez való viszony is jócskán megváltozott. Míg 2015-ben csak 48 százalék, most már a válaszadók 65 százaléka véli úgy, hogy zavaróan sok hirdetés van a közösségi médiában. Korábban 39 százalék szerint ez nem volt vészes, most már csak 25 százalék véli így, és csak minden tízedik felhasználót nem zavar a sok hirdetés.

Az idei kutatás azt mutatja, hogy a 14-23 éves korosztály nem meglepő módon leginkább csetelésre, kedvenc oldalaik követésére és saját tartalom feltöltésére használja a platformot, a középkorosztály (24-40 évesek) szakmai és egyéb híreket olvas, és csetel a Facebookon. A 41 év felettiek itt tájékozódnak a napi és a szakmai hírekről is.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok