A magyarok egyharmadának okozott gondot az online kártyás fizetés

2021. április 9. Január óta élnek az online kártyás fizetések fokozott biztonsági előírásai. Egy felmérés szerint a bankkártyások egyharmada számára gondot jelent a többlépcsős azonosítás. Közvetlenül banki ügyintézőtől 11 százalék, családtagoktól, ismerősöktől pedig 9 százalék kért segítséget.

Az idén januárban jókorát változott az online bankkártyás fizetés. Uniós előírásra ugyanis végső határidőként 2021. január elsejétől elvárás az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés. Sok bank nem várta meg ezt az időpontot, már hamarabb felkészítette ügyfeleit és rendszerét a változásra. Az OTP már tavaly októberben tudatta, mit kell tennie ügyfeleinek.

A legnagyobb magyar bank az idén márciusban felmérés készített arról, hogyan vették a bankkártyások ezt az akadályt. Mint megállapították: tízből kilenc bankkártyabirtokos már hallott a január 1-jétől életbe lépett többlépcsős azonosításról. Azoknak a 80 százaléka, akik azt válaszolták, hogy fizettek már interneten a bankkártyájukkal, az elmúlt hónapokban találkozott az új jóváhagyási folyamattal. A bankkártyások 66 százaléka szerint – tudatta közleményben az OTP – nem okoz problémát a többlépcsős azonosítás, ez az arány 77 százalék azok körében, akik már internetes fizetésre is használták a kártyájukat.

A felmérés szerint a többlépcsős jóváhagyáshoz szükséges teendőkről és az új folyamat menetéről a bankkártyával rendelkezők nagy többsége (39 százalék) a bankja weboldaláról tájékozódott. 24 százalékuk magától jött rá az új folyamat lépéseire, vagy egyéb internetes felületeken keresett választ. Csak 11 százalékuk fordult közvetlenül banki ügyintézőhöz, 9 százalékuk pedig családtagoktól, ismerősöktől kért segítséget.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok