A lakosság harmada szabadságot vesz ki, ha bankba megy
2021. április 13. A lakosság harmada szabadságot vesz ki, ha bankba megy ügyintézésre – derül ki az OTP Bank kutatásából. Pedig már a pénzintézet mobil applikációján keresztül is igénybe vehető a bank időpont-foglalási szolgáltatása. Ennek segítségével egyeztetett időpontra érkezve, soron kívül tudjuk pénzügyeinket intézni.A koronavírus-járvány közepette célszerű minden olyan lehetőséget kihasználni, amellyel ügyintézéskor csökkenthetjük a személyes kontaktusok számát és a várakozási időt. Ennek ellenére banki ügyintézésre előretervezés helyett a lakosság egyharmada szabadságot vesz ki jelenleg még úgy is, hogy sokan munkaidőben, ebédszünetben vagy a szabadidejük terhére intézik pénzügyeiket.
Az OTP Bank legfrissebb reprezentatív kutatásában résztvevők – banktól függetlenül –egyharmadának több mint egy óra esik ki a munkaidejéből banki ügyintézés miatt. A megkérdezettek 45 százalékával már előfordult, hogy ügyintézés miatt kellett lemondani az ebédszünetről, míg a válaszadók több mint fele mindig szabadidejében intézi ügyeit. Pedig, ha személyes tanácsadásra van szükségünk egy-egy összetettebb banki ügy miatt, előzetes időpontfoglalással az ügyintézés rövidíthető, soron kívül vehetünk igénybe számos banki szolgáltatást, jócskán csökkentve a várakozással és a pénzügyek intézésével töltött időt – hangsúlyozza az OTP Bank.
Milyen bankügyeket lehet előzetes időpontfoglalással intézni?
A tanácsadást igénylő esetek mindegyikénél van lehetőségünk arra, hogy előretervezéssel időt spóroljunk. Az adatokból kiderül, hogy tízből hét ember tisztában is van azzal, hogy van lehetőség időpont előre lefoglalására a bankfióki ügyintézés gyorsításához. Az online időpontfoglalást rendszeresen mindössze a válaszadók 15 százaléka, időnként pedig csak 29 százalékuk veszi igénybe.Pedig a kutatásban részt vevők visszajelzései szerint előzetesen lefoglalt időpontban teendőiket gyorsabban el tudták intézni. Ilyenkor ugyanis soron kívül fogad bennünket a banki tanácsadó, és azt is kiválaszthatjuk előre, hogy milyen ügyben szeretnénk tanácsadásra időpontot kérni. Legyen szó hitelekkel kapcsolatos kérdésről, bankszámlákról vagy bankkártyákról, megtakarítások vagy befektetések kezeléséről vagy akár biztosításokkal kapcsolatos ügyintézésről, bármelyik esetben érdemes előre megtervezetten, a hozzánk legközelebbi fiókot kiválasztva, időpontra érkezni.
- A korlátozások következtében különösen megnőtt annak a jelentősége, hogy az időnket minél hatékonyabban tudjuk beosztani, így a korábbiaknál jóval többen használják ki az OTP Bank időpontfoglalási szolgáltatását is: tavaly a fióki ügyfélforgalomban az időpontfoglalásra érkező ügyfelek aránya jelentősen megnőtt, közel félmillió foglalás történt – nyilatkozta Horváth Ádám, az OTP Bank felelős üzleti területének vezetője.
SmartBankon keresztül is
A szakértő hozzátette: az OTP Bank egyik fő stratégiai célkitűzése a digitális szolgáltatások fejlesztése, amit a koronavírus járványtól függetlenül, már évek óta folyamatosan végez. Ezek a járvány ellenére is fennakadás nélkül folytatódnak. Az utóbbi időben a banki ügyintézésben is egyre jobban nő az igény a mobiltelefonos megoldások iránt, ezért a foglalási lehetőséget már a telefonos applikáción, a SmartBankon keresztül is elérhetővé tette a bank. Az applikáció segítségével az ügyfelek bárhol, bármikor le tudják foglalni a kiválasztott szolgáltatásra alkalmas időpontot. Így a tanácsadók segítségével a fiókokban gyorsan, kényelmesen és biztonságosan tudják pénzügyeiket elintézni – tette hozzá Horváth Ádám.További részletek az időpontfoglalási szolgáltatásról az OTP Bank honlapján olvasható.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: OTP SmartBank, OTP, bankfiók, ügyintézés
Kapcsolódó anyagok
- 2023.03.17 - Így lehet gyorsabb a banki ügyintézés
- 2022.03.21 - Az új OTP mobilbankkal is foglalhatunk időpontot az ügyintézésre
- 2021.12.08 - Új digitális bankfiókot nyitott a Raiffeisen Bank
- 2021.11.29 - Nagy változást hoz a tavasz az OTP mobilbankos ügyfeleinek
- 2021.08.23 - Elkerülhetjük a hónap végi spórolást a Kiadásfigyelővel
- 2021.07.29 - Fiókokat zár be a K&H
- 2021.07.22 - Kétmillióan élnek bankfiók nélküli településen
- 2021.05.25 - Sokan halasztják a banki ügyintézést, pedig időpontot is foglalhatnának
- 2021.05.03 - Kiemelkedő digitális hitelintézet címet kapott az OTP Bank
- 2021.04.09 - A magyarok egyharmadának okozott gondot az online kártyás fizetés
- 2021.03.12 - Az OTP SmartBankon már ügyintézéshez is foglalható időpont
- 2021.02.04 - Egységes QR kódos fizetési megoldást kínál az OTP és a Raiffeisen
- 2021.01.20 - Az OTP-től vett fel kölcsönt? Ezt kell most tennie!
- 2021.01.18 - OTP Bank: fontos átalakításról döntöttek
További kapcsolódó anyagok