A kötelezőről kérdezik a legtöbbet a biztosítókat

2016. szeptember 15. A hat évvel ezelőtti indulása óta 141 ezren keresték fel a Magyar Biztosítók Szövetségének fogyasztóvédelmi és tájékoztatási feladatokat ellátó ügyfélszolgálatát – adta hírül a MABISZ. Az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) kapcsolatos kérdések a leggyakoribbak.

2010. szeptember 1-je óta érhető el a Magyar Biztosítók Szövetségének fogyasztóvédelmi és tájékoztatási feladatokat ellátó ügyfélszolgálata, amelyet a nyitás óta összesen 141 247 alkalommal kerestek fel az ügyfelek. Az elmúlt évek tapasztalataihoz hasonlóan a legtöbben 2016-ban is a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokra vonatkozó, az ügyintézés és kárrendezés folyamatával, illetve a fedezetlenségi díjjal kapcsolatos kérdésekkel fordultak a MABISZ ügyfélszolgálatához. Az Astra Biztosító miatt kiemelkedően sok volt a megkeresés: a kgfb szerződésekre vonatkozó információkérések több mint felét a román biztosító csődjével, illetve felszámolásával kapcsolatos kérdések generálták.

A telefonos megkeresések száma minden évben jelentősen meghaladja a személyes, illetve az írásos (e-mail, posta, fax) kapcsolatfelvételek számát. Idén az első nyolc hónapban összesen 20636-an keresték fel az ügyfélszolgálatot, ebből 17225-en telefonon, 2532-en írásban és 879-en személyesen.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok