A fiatalok a neten bankolnak

2017. március 30. Tíz banki ügyfél közül átlagosan három, míg a 18 és 23 éveseknek már csaknem a fele intézi online bankügyeit – derült ki az OTP Bank kutatásából. A digitális szolgáltatások iránti ügyféligény folyamatosan nő, ezért a következő időszakban éles verseny alakul ki a hitelintézetek között. Az OTP Bank ügyfelei egy rugalmasan változtatható megoldásnak köszönhetően szinte bárhonnan, kényelmesen, az aktuális pénzügyi lehetőségeikhez igazíthatják számlájukat.

Szektor szinten az ügyfelek egyharmada használja rendszeresen az internetbanki felületeket, ez a szám pedig folyamatosan nő. A fiatalok ebben élen járnak: az Y generáció tagjainak már közel fele használja rendszeresen az internetbankját – derült ki az OTP Bank reprezentatív kutatásából. Az OTPdirekt internetbanki szolgáltatásához jelenleg közel 1,8 millió ügyfélnek van hozzáférése – adta hírül a pénzintézet.
 A hazai 18-70 éves, bankkapcsolattal rendelkező lakosság körében félévente, 2000 fő személy megkérdezésével készül a kutatás.
Az OTP Bank új moduláris számlacsomagja a fenti változásokra és az ezekkel összefüggő, új igényekre ad választ. Az ügyfelek egy olyan alap szolgáltatáscsomagot kapnak, amely számlavezetést, betéti kártyát, internetbank-hozzáférést tartalmaz. Ehhez az egyéni élethelyzetüknek, igényeiknek megfelelő kiegészítő elemeket is választhatnak, így többek között a kedvezményes ATM-es készpénzfelvételt, internetes vásárlást segítő webkártyát, vagy a pénzmozgást felügyelő SMS-kontroll szolgáltatást. Ha például az egyik hónapban több készpénzre van szükségünk a lakásfelújításhoz és tudjuk, hogy többször veszünk majd fel kisebb-nagyobb összegeket az ATM-ből, akkor jól jöhet a kedvezményes készpénzfelvételi lehetőség. Máskor pedig, ha a nyaralásunkhoz szükséges különböző költségeket át kell utalnunk, akkor a kedvezményes utalási lehetőség jelenthet segítséget. A könnyen, akár havonta változtatható csomag lényege, hogy mindig épp arra a szolgáltatásra kapunk kedvezményt, amire szükségünk van.

„Ügyfeleink pénzügyei, a pénzügyekkel kapcsolatos elvárásai folyamatosan változnak. Ezért hoztuk létre a korábban nem tapasztalt rugalmasságot biztosító számla szolgáltatásunkat. Az első eredmények rendkívül pozitívak, a tavalyi év decembere óta több mint 40 ezer ügyfelünk választotta ezt a termékünket, 90 százalékuk új ügyfélként”
- nyilatkozott az első tapasztalatokról Takács Domokos, az OTP Bank Bankkapcsolati Főosztályának vezetője.

A moduláris megoldásnak köszönhetően szinte bárhonnan, ahol internet elérés van, kényelmesen, az aktuális pénzügyi lehetőségeikhez igazodva szabhatják át az OTP Bank ügyfelei a számlájukat. A szakember hozzáfűzte: „a három alapszolgáltatás mellé hét további elemet választhatnak ügyfeleink, ezeket szabadon kombinálhatják, és akár havonta variálhatják. Nincs rossz döntés, a szolgáltatások az ügyfél tapasztalatai alapján rugalmasan alakíthatók.”

A számlacsomag építőkockái az internetbankon, az OTPdirekten keresztül egyszerűen, gyorsan, ügyintézői közreműködés nélkül is változtathatók éjjel és nappal egyaránt. Ezzel nem csak a tranzakciós kedvezmények maximalizálhatók, de a várakozási idő is megspórolható, hiszen egy-egy számlacsomag módosításához csak néhány kattintásra van szükség.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.


Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok