A betegek csaknem harmada orvos helyett a nethez fordul
2016. október 14. Egészségügyi probléma esetén azoknak, akik nem tudják, milyen ellátásra lenne szükségük, még a felének sem jut eszébe, hogy az ügyeletet, a szakrendelőt vagy a háziorvost hívja – derül ki egy felmérésből. Kevesebben nem voltak eddig magánorvosnál, mint ahányan igen.A megkérdezettek 36,3 százaléka nem mindig tudja, kihez forduljon egészségi problémájával, milyen orvost érdemes felkeresnie – derült ki Vienna Life Biztosító szeptemberi online kérdőíves kutatásából, amit blogjukon részletesen ismertetnek. Elképesztő módon azt is kimutatták, hogy ha baj van, a többség már nem is az orvost hívja. A válaszadók mindössze 48,1 százaléka hívja az ügyeletet, a szakrendelőt vagy a háziorvost, ha bizonytalan, milyen ellátásra van szüksége. Közel egyharmad (30,4 százalék) inkább az interneten keres rá panaszára, 17,8 százalék a családjától vagy ismerősétől kér tanácsot, esetleg egy egészségügyi szakkönyvet lapoz fel (3,7 százalék). (A cikk az Egészségbiztosítási rovatba tartozik.)
Az Egészségbiztosítás rovat támogatója a Vienna Life Biztosító
A biztosító szerint a felmérés arra is rávilágított, hogy szükség van hazánkban a megbízható magánorvosokra és a betegút-szervezésre. Minden ötödik emberrel fordult ugyanis már elő, hogy panaszával egyáltalán nem ment el orvoshoz, mert az állami rendszert nem tartotta megfelelőnek. A megkérdezettek 44,4 százaléka ebben az esetben egy magánorvost keresett fel, és csupán a kutatásban résztvevők 36,3 százaléka mondta azt, hogy még soha nem került ilyen helyzetbe.
Kétharmadnak okozna gondot az azonnali fizetés
A magyar egészségügy egyik legfőbb problémájának számító várólistákra is kitért a Vienna Life Biztosító kutatása. Arra a kérdésre, hogy milyen esetekben választanak magán-egészségügyi ellátást, a megkérdezettek 35,5 százaléka válaszolta azt, hogy akkor, amikor az állami ellátásban túl hosszú lenne a várakozási idő. Az is kiderült viszont, hogy kétharmad nem tudná kifizetni, hogy a magán-egészségügyben gyorsabban végezzék el diagnosztikai vizsgálataikat (MR, CT, PET-CT). Hat százalék még csak nem is tartaná fontosnak, hogy hirtelen egy nagy összeget fizessen azért, hogy hónapok helyett akár napokon belül sorra kerüljön. Annak ellenére, hogy ez komoly betegség esetén jelentősen növelné a gyógyulási esélyeit.
Arra, hogy probléma esetén ingyen jusson magánellátáshoz, a megkérdezettek közel fele, lenne hajlandó áldozni. Pedig – hangsúlyozza a Vienna Life – már havi néhány ezer forintért elérhető olyan egészségbiztosítás, amely fedezi az orvosi call center, a járóbeteg-ellátás és a diagnosztikai vizsgálatok díjait is.
Az egészségbiztosítást ráadásul a cégek adó- és járulékmentes juttatásként (a cafeteria keretében is) adhatják alkalmazottaiknak. A felmérés viszont azt is kimutatta, hogy egyelőre még csak a megkérdezettek 12,6 százalékának kínál a munkáltató egészségbiztosítást a cafeteria keretében. Jelentős, 40,8 százalék azok aránya, akiknek nem kínál a cég egészségbiztosítást a cafeteria részeként, pedig ha nyújtana ilyet, akkor választanák.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: egészség, egészségügy, egészségbiztosítás, felmérés, Vienna Life
Kapcsolódó anyagok
- 2018.03.28 - Union néven egyesül három biztosítótársaság
- 2017.04.24 - Egyesül az Union, az Erste és a Vienna Life Biztosító
- 2017.01.11 - Így védekezhet az influenza ellen
- 2016.12.10 - Csak előjegyzéssel lehet majd orvoshoz menni?
- 2016.12.07 - Már csak önbecsapás a hálapénz?
- 2016.11.17 - Táppénz: megugrott a céges kifizetés
- 2016.11.09 - Egy hétig még kaphat ajándékba egészséget
- 2016.10.31 - Pusztuljanak a szegényebbek?
- 2016.10.24 - Meddig él a magyar?
- 2016.05.31 - Így újít a Vienna Life Biztosító
- 2016.04.25 - Hadiállapot jöhet az egészségügyben
- 2016.04.24 - Sokkoló számok a rákos betegekről
- 2016.02.18 - Egyre több magyar gyógyul inkább külföldön
További kapcsolódó anyagok