A 76 alatti nyugdíjasok kétharmada internetezik
2022. január 27. A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen – közölte friss felmérése alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Az aktívak a híreket leginkább a munkahelyükön mobilon olvassák.Elkészült az online médiumok piacáról és felhasználóiról szóló kutatás, ami a tavalyi utolsó negyedév folyamatait tekintette át. Mint az NMHH tudatta: a körülbelül egymilliós Z-generáció (15-24 évesek) és a mintegy kétmilliós Y-generáció (25-40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik. A 2,36 milliós X-generáció (41-56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos, míg a 2,2 milliós "baby boomereknél" (57-75 évesek) közel 62 százalékos. Csupán a 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony, mindössze 6,5 százalékos az internetezők aránya.
Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.
Élen a 24.hu
A negyedév összesített adatai szerint a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál is több látogatóval - közölte az NMHH. A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt csaknem 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is éppen átlépte a 800 ezret.
Közölték azt is, tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka. A Facebookon a legtöbben, csaknem 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, körülbelül 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t. A televíziók közül a legnagyobb, körülbelül 550 ezres követőbázisa az ATV-nek van.
Szerző: Azénpénzem/MTI
Címkék: internet, online, NMHH, felmérés, mobil
Kapcsolódó anyagok
- 2023.12.12 - Mindent ver a mobilnetezés
- 2022.06.21 - Egyre fiatalabbak szoknak rá a netre
- 2022.06.11 - Már termelői piacon is teljessé válhat a kártyaelfogadás
- 2022.04.28 - Nem etethetnek minket vacakokkal a multik? Azért ennyire nem egyszerű!
- 2022.04.27 - Rövidesen támogatással cserélhetők az elavultabb mobilok is
- 2022.03.29 - Ezek a legnépszerűbb okostelefonok
- 2022.03.24 - Már ötmillió feletti az online vásárlók száma
- 2022.01.20 - Akár 35 százalékos áremelés is lehet a patikákban
- 2022.01.20 - Fontos változás jön holnap a CIB bankkártyásainak
- 2022.01.13 - Kedvencének vásárolna online? Új szabályok lépnek életbe
- 2022.01.12 - Ügyfél kontra bank: ki kit vert itt át?
- 2021.12.22 - Csapdákat rejthet a netes vásárlás
- 2021.12.10 - Már tizedszer tévesztette meg ügyfeleit a Telekom
További kapcsolódó anyagok