Vállalkozna? Kérdezze meg az ott lakókat!

2016. szeptember 1. A K&H Bank egy új kezdeményezéssel kíván segíteni azoknak, akik lakókörnyezetükben valamilyen szolgáltatást vagy üzletet hiányolnak. A pénzintézet abban bízik, hogy a programtól a hazai kis- és közepes vállalkozások inspirációt és támogatást kaphatnak vállalkozásuk bővítéséhez, továbbfejlesztéséhez.

A K&H Bank egy Belgiumban és Csehországban már sikeres kezdeményezést indít el. A K&H: üzletet ide! program egyrészt a lakossági igények összegyűjtésével kívánja támogatni a vállalkozásokat, de ezenfelül lehetőséget ad arra is, hogy az emberek szűkebb és tágabb lakókörnyezetük fejlődésének közvetlen alakítói is lehessenek. A koncepció lényege, hogy az ország különböző térségeiben az ott lakók szavazhatnak egy interaktív online felületen arról, milyen üzletet, boltot, szolgáltatást látnának szívesen a közvetlen környezetükben. Az uzletetide.hu felületen gyorsan, személyes adatok megadása nélkül lehet ötleteket adni.

A pénzintézet várakozásai szerint a 2016. szeptember 5-én induló program, amelyet hosszú távra terveznek, felkelti a kis- és közepes vállalkozások érdeklődését azzal, hogy valódi üzleti lehetőségeket tesz számukra láthatóvá. Ezen túlmenően a K&H az interaktív felületen a vállalkozások számára a sikeres üzleti aktivitáshoz fontos információkat is elérhetővé tesz. Az úgynevezett K&H üzleti környezeti index például az egy-egy vállalkozás számára fontos KSH statisztikai adatok saját módszertanú feldolgozásával segít eligazodni a térség gazdasági-demográfiai jellemzői között. A K&H: üzleti iránytű elkészítésével pedig a pénzintézet települési szintre lebontott adatokkal, információkkal kívánja segíteni a vállalkozásukat fejleszteni vagy bővíteni kívánó kkv-kat.

A bank a program indulása kapcsán felmérést is készített, amelynek során többek között arra kereste a választ, hogy a megkérdezettek milyen üzletet hiányolnak a leginkább, milyen szolgáltatásokból a legnagyobb a kínálat, mik a legfontosabb szempontok egy új szolgáltatás vagy bolt kipróbálásakor.

A kutatás szerint a magyarok közvetlen lakókörnyezetében egyébként leginkább élelmiszerboltok, zöldségesek és fodrászüzletek találhatóak. A válaszadók 83-90 százaléka mondta azt, hogy van a közelében ilyen üzlet. Jól el van látva Magyarország kávézóval, cukrászdával, fagyizóval is: a válaszadóak 74 százalékának közelében van ilyen. Azoknak viszont, akiknek a közelében nincs, a 33 százaléka biztosan vásárolna ott. Főleg a fiatalok körében volna a legnagyobb igény az utóbbi szolgáltatásra.
 
Az előzetes felmérésből az is kiderül, hogy a válaszadók mindössze 10 százaléka gondolja úgy, hogy gyakran jönnek létre új vállalkozások a lakókörnyezetükben. Csak 25 százalék gondolja azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást. 44 százalékuk szívesebben vásárol a közelükben lévő boltokban, és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak ne legyen nagyon távol a bolt hozzá.

A K&H kutatása a keresletet is felmérte, vagyis azt, hogy milyen üzletekbe járnak, és milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe rendszeresen az emberek. A megkérdezettek 22 százaléka vesz igénybe fitnesztermet, ezzel a vizsgált szolgáltatások és üzletek közül ez volt a legnépszerűtlenebb. A mosodákra is visszafogott az igény: a válaszadók 24 százaléka veszi igénybe rendszeresen. A legnépszerűbbek a pékségek és a zöldségesek, amelyekbe a válaszadók 93, illetve 91 százaléka jár rendszeresen, és ezek közül elsősorban a közvetlen közelben lévőket látogatják a vásárlók.

Az persze nagy kérdés, hogy ez a kereslet az egyes üzletek számára hosszú távon biztosítja-e a fennmaradást. 

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok