Most az Allianz lett a barátunk

2014. május 19. Harmadszor adták át „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” címet. A nyertes a tavalyi Erste után az Allianz Biztosító lett. Az idén még további díjazások is várhatóak.

Az Allianz Biztosító nyerte a Tetszett Kft. által 2012-ben alapított „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” címet. A társaság tájékoztatása szerint a díj bevezetése óta most volt a legkisebb pontszámbeli különbség a pályázók között. A pályázat során elsősorban az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a panaszkezelés minőségét mérték, de fontos szerep jutott az értékesítők ügyfélbarát oktatásának, az ügyfelek széleskörű tájékoztatásának, a fogyatékkal élők kiszolgálásának és a vállalati társadalmi felelősségvállalásnak is. A második rész értékelése objektív mutatók szerint zajlott, amelyek többek között a szerződésszámra jutó ügyfélpanaszt és a fogyasztóvédelmi bírságokat is pontozták.

A címet tavaly az Erste Biztosítónak ítélték. Az Allianz Hungária és a 2012-es győztes K&H Biztosító oklevélben részesültek. (Persze nem mellékes, hogy összesen hat társaság vállalkozott a megmérettetésre– az idei számról nincs adat.)
A zsűri díjazta a rendkívül összetett pályázatot benyújtó, az első helyről csupán fél ponttal lemaradó Generali Biztosító fogyasztóbarát tevékenységét, s kiemelte az Erste VIG Biztosító, valamint az Union VIG Biztosító kiemelkedő eredményét az objektív mérőszámok (panaszok száma, panaszkezelési hatékonyság, bírságösszegek) terén.

Utóbbiakat nehéz függetlenül megítélni, mivel a Magyar Nemzeti Bank (MNB) utoljára 2013 első félévének panaszstatisztikáról számolt be a biztosítási szektorban. A piacrészesedés alapján akkor a legkevesebben az Aegonra panaszkodtak. A panaszok összesített száma viszont az előző félévhez képest 12 százalékkal nőtt. Érdemes talán megemlíteni, hogy a kgfb-től akkor a beérkezett panaszok száma szerint átvette az első helyet a tűz és elemi kár kategória.

Nyilvánvalóan nem mindegy, hogy az értékeléshez milyen módon gyűjtik a szereplőket, szavazatokat. Még a panaszok száma alapján kirajzolódó kép is téves lehet, a felügyeleti hatóság (míg egyáltalán közölt ilyen listát) arra nem figyelt, hogy a beérkezett panasz később jogosnak bizonyul-e.  Érdemes lehet tehát figyelni a rangsorokra – amelyekből még legalább kettő várható az év során –, de túl nagy jelentőséget alighanem kár lenne tulajdonítani nekik.


Címkék:  , , , , ,