Minden ötödik számlát fizetnek késve a magyarok

2017. szeptember 26. Kedvezően változott a magyarországi ügyfelek fizetési pontossága és hajlandósága – állítja az egyik legnagyobb behajtó cég. A magánszemélyek a számlafizetés terén már serényebbek annál, mint amit a kelet-európai átlag mutat. Így is minden ötödik számlával megcsúsznak – a követeléskezelő szerint sokszor direkt.

A magyarországi vállalati és lakossági ügyfelek fizetési morálja is javult 2017-ben az előző évihez képest – állítja az EOS-csoport, friss fizetési szokásokat vizsgáló kutatása alapján. A követeléskezelő cég már ötödször kérdezte meg 16 ország mintegy 3400 döntéshozóját a vállalati és magánszemély ügyfelek fizetési szokásairól.
A fizetési határidők nem változtak. A magyarországi cégek átlagosan 38 napos fizetési határidővel számláztak 2017-ben is, a magánügyfelek számára kiállított számlák átlagos fizetési határideje 29 nap. A mi tapasztalatunk szerint viszont például a rezsiszámlák sokszor akkor érkeznek meg, amikor már lejárt, vagy nagyon közeli a fizetési határidő.
Mint a társaság közleményéből kiderül: míg 2016-ban a számlák 21 százalékát fizették késedelmesen, idén 19 százalékos ez az arány, ami 2 százalékponttal jobb, mint a kelet-európai átlag. A behajthatatlan követelések aránya is javult: a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami egy százalékpont javulást jelent 2016-hoz képest.
 
A vállalati szektor megkérdezett szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként leginkább a saját ügyfeleik nemfizetését (56 százalék) említették. A likviditás hiányát minden második válaszadó jelezte. A bevallottan szándékos nemfizetést 28 százalék említette. Ez a meglehetősen magasnak tűnő arány a lakosság esetében még magasabb. A magánszemélyek az eladósodottságra és a feledékenységre hivatkoztak leginkább (ez 47-47 százalékos arányú volt), a szándékos késés vagy nemfizetés aránya pedig majdnem 40 százalékos.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok