Hatvanmilliós bírságot kapott a CIB

2018. június 5. A felügyeleti hatóság vizsgálódott, és kiderült, hogy a CIB Bank adatszolgáltatása hibádzott. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) utóellenőrzése során újabb nyilvántartási, tőkeszámítási és ügyfélminősítési hibákra bukkant. Közel 60 milliós bírság lett a vége.

Az MNB – tette közzé a jegybank – a CIB Banknál végzett célvizsgálata során több, elsősorban az adatszolgáltatási rendszert és a kapcsolódó belső szabályozási gyakorlatot érintő, adatszolgáltatási problémát talált. Emellett a szavatolótőke, valamint a kockázati tőkekövetelmény számítása nem felelt meg maradéktalanul a jogszabályi előírásoknak.

Az MNB utóvizsgálatot is végzett a CIB Banknál, illetve az összevont alapú felügyelet alá tartozó lízingcégeinél, a CIB Faktornál és a Recovery Ingatlanhasznosítónál. Ez megállapította, hogy a CIB az informatikai biztonsági és vállalatirányítási tevékenysége során a korábbi felügyeleti kötelezés ellenére nem teljesítette maradéktalanul a jogszabályi előírásokat. Az MNB emellett több a korábbi vizsgálattól független hiányosságot is talált. A hitelkockázat kezelésekor egyes esetekben nem volt megfelelő a bank tőkeszámítási, ügyfélminősítési és ügyfél-nyilvántartási gyakorlata sem.

Az MNB az adatszolgáltatási célvizsgálat során megállapított hiányosságok miatt 48 millió, a felügyeleti utóvizsgálatban feltárt jogsértések miatt 11,6 millió forint bírságot is kiszabott a hitelintézetre. A jegybank hangsúlyozta, hogy kiemelt súllyal szankcionálta a hitelintézet adatszolgáltatási hibáit, s a jövőben is kiemelt szigorral lép fel az e téren jogsértést elkövető piaci szereplőkkel szemben. A megfelelő adatminőség és a jogszabályszerű adatszolgáltatás biztosítja, hogy a felügyeleti hatóság és maga a hitelintézet is valós képet kapjon a működési kockázatokról, s proaktívan kezelhesse az esetleges felépülő kockázatokat.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok