Felhőbe küldi az OTP a magyar kkv-kat

2017. június 1. Hetente akár több munkaórát is megspórolhat az a vállalkozó, aki igénybe veszi az OTP Bank új, felhőalapú megoldását, ami a könyvelést, a bérszámfejtést és a cég pénzügyi helyzetének áttekintését is segíti.

Áprilisban startolt az OTP Bank eBIZ szolgáltatása, amelyet a pénzintézet fintech leányvállalata fejlesztett. Segítségével a kis- és közepes vállalkozások egyrészt naprakész információt kapnak cégük pénzügyi helyzetéről, másrészt hetente több órát is megspórolhatnak. A rendszernek köszönhetően jelentősen csökkenthetőek az adminisztrációs jellegű hibák, de a kommunikáció is egyszerűbbé válik.

A vállalkozók, illetve a vevők, beszállítók és könyvelők ugyanis felhőalapú, magas szintű biztonsági követelményeknek is megfelelő platformon keresztül érhetik el egymást. A rendszernek köszönhetően jelentősen gyorsulnak és átláthatóbbá válnak az egymás közötti számlázások és utalások is. Az első pár hét tapasztalatai szerint jelentős érdeklődés övezi a szolgáltatást, az újdonságra eddig leginkább a budapestiek voltak a nyitottabbak, de vidéken is egyre népszerűbb – adta hírül a pénzintézet.

A felületen a vállalkozók könnyen áttekinthetik saját vállalkozásuk aktuális pénzügyi helyzetét, partnereik jogi státuszát, egyszerűen állíthatnak ki vagy fogadhatnak be számlákat, amelyeket a felületről egyből ki is egyenlíthetnek. Az adott vállalkozás eBIZ felületére a cégvezető mellett a megfelelő jogosultságokkal rendelkező munkatársak vagy akár a vállalkozás könyvelője is meghívható – mondta Jósvai Tamás, az OTP eBIZ kft ügyvezetője.

A felületet úgy alakították ki, hogy már elsőre is könnyen átlátható, logikus és felhasználóbarát legyen, így minimális internetes tapasztalat is elegendő a rendszer megfelelő használatához – hangsúlyozta az ügyvezető. A szolgáltatáshoz mindenképpen szükséges, hogy a cég rendelkezzen OTP vállalkozói számlával, illetve a hozzá tartozó OTP direkt szerződéssel.

Az eBIZ hamarosan három különböző csomagot kínál a vállalkozások számára. Ezek közül jelenleg még csak az „S” érhető el, gyakorlatilag egy mozijegy áráért. Hamarosan azonban igényelhetővé válik az „M”, illetve „XL” csomag is. Ezek a kibővített szolgáltatást nyújtó csomagok a nagyobb számlaforgalmú cégeknek nyújtanak segítséget, többek között a nagyobb mennyiségű ingyenes e-számla kibocsátás lehetőségével. A havidíj a legdrágább csomag esetében sem fogja meghaladni az 5 ezer forintot.

Az eBIZ szolgáltatás legfontosabb funkciói:
  • Számlázás: elektronikus és papíralapú számla, díjbekérő kiállítása, számlaküldés, sztornírozás.
  • Elektronikus úton kiállított számlák befogadása, papírszámlák egyszerű rögzítése.
  • Kimenő, bejövő számlák listázása, fizetettség nyomon követése.
  • Szállítói számlák kiegyenlítése OTP banki átutalással, adók, bérjellegű és egyéb tételek átutalása.
  • Banki számlatörténet megjelenítése és összevezetése a befogadott számlákkal.
  • Pénzügyi kimutatások: bevételek, kiadások megjelenítése, áfa-tervezés, pénzügyi előrejelzés.
  • Partnertörzs: vevők, szállítók törzsadatainak nyilvántartása, jogi státuszának nyomon követése, üzleti partnerek meghívása.
  • Könyvelői nézet: kereskedelmi számlák, banki számlattörténet exportálása, adók és bérszámfejtéshez kapcsolódó utalási tételek rögzítése könyvelők részére.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok