Elmaradt a személyi kölcsönök uborkaszezonja

2017. szeptember 1. Egyre népszerűbbek a személyi kölcsönök, az OTP szerint mind többen igényelnek egyre nagyobb összeget. Az online személyi kölcsönnek köszönhetően pedig még a korábban megszokott nyári uborkaszezon is elmaradt.

Az OTP tavaly szeptemberben indította útjára digitális szolgáltatását, a teljes mértékben online intézhető személyi kölcsönt. A jelenleg hitelállomány több mint 5 százalékát online vették fel, ami az előzetes várakozások feletti eredmény.

Változott az ügyfelek viselkedése is. A korábbi években augusztus végén, tehát az iskolakezdés környékén volt kiugró a személyi kölcsön igénylések száma – mondta Rajmonné Veres Ibolya, az OTP Fogyasztási Hitelek Főosztályának igazgatója. – Mind hozzátette: ebben az évben eltűnt az augusztust megelőző uborkaszezon, szinte egész nyáron kiegyenlített volt az érdeklődés a személyi kölcsön iránt. Biztos benne, hogy a kedvezően alakuló piaci kamatok mellett az online igénylés lehetősége is szerepet játszott ebben, hiszen az igényléshez szükséges adatok megadása után online történik a hitelbírálat és a szerződéskötés is. Ezt követően akár néhány percen belül pedig ügyfelük számláján lehet az igényelt összeg.

A több mint 3000 online szerződéskötés révén már több mint 3 milliárd forintot folyósított az OTP. A szolgáltatás jelenleg több mint hatszázezer, a bankhoz érkező állandó jövedelemmel és internetbanki szerződéssel rendelkező ügyfélnek áll rendelkezésére. Ők otthonról, akár a karosszékükben ülve is meg tudják kötni szerződésüket. Az elmúlt néhány évben jelentősen nőtt a felvett személyi kölcsönök átlagos összege is, jelenleg az ügyfelek nagyjából 1 millió forintos kölcsönt vesznek fel. A korábbiakhoz képest kismértékben csökkent a futamidő, az OTP-vel szerződők többnyire 5 évre veszik fel a hitelt.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , ,

Kapcsolódó anyagok